Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@10:35:10 GMT

حدادی: ورزشکاران حرفه‌ای را رها نکنید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۵۷۶۴

حدادی: ورزشکاران حرفه‌ای را رها نکنید

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن گفت: بهتر است با رعایت نکات بهداشتی تمامی اردوها در همه رشته های ورزشی برگزار شود.

به گزارش "ورزش سه"، احسان حدادی که بعد از پشت سر گذاشتن دوران سخت ابتلا به بیماری کرونا، مدتی است تمرینات خود را آغاز کرده، در گفت‌وگو با سایت فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: تعویق المپیک برای ورزشکاران حرفه‌ای اتفاق بسیار بدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال کرونا در تمام دنیا موجب مشکلات و ضررهای فراوانی شد اما برای ورزشکاران حرفه‌ای که چهار سال را برای یک روز مشخص بدون وقفه و با هدف تلاش کردند بسیار سخت است.


وی افزود: برخی ورزشکاران در حساس ترین سن ورزشی خود به سر می‌برند و برگزاری به موقع المپیک 2020 توکیو می‌توانست برای آنان سرنوشت‌ساز باشد، من نیز در همین گروه حساس هستم. البته این تعویق برای ورزشکاران آسیب دیده و یا کسانی که به نحوی از رسیدن به حدنصاب المپیک جا مانده‌اند نقطه عطفی خواهد بود.


امید اول مدال المپیک دوومیدانی در خصوص روند تمرینی اردو در جزیره کیش توضیح داد: اردوی خوبی را پشت سر گذاشتم. هرچند که پس از ابتلا به ویروس کرونا از نظر آمادگی ریوی و تنظیم ضربان قلب هنوز به طور کامل ریکاوری نشده‌ام و نتوانستم تمرینات هوازی پرفشاری داشته باشم و تمرینات سبکی را پشت سرگذاشتم. اما خدا را شکر در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارم و فعلا ادامه تمرینات را در تهران پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در چند ماهه پیش رو بتوانم تمرینات بهتری را دنبال کنم.


وی افزود: به هرحال میدان مهم المپیک دیر یا زود در پیش است و از وزارت ورزش و کمیته المپیک انتظار داریم ورزشکاران حرفه‌ای را در تمامی رشته‌ها رها نکنند.


بهتر است اردوها با رعایت نکات بهداشتی آغاز شده و روند تمرین حرفه‌ای با همان شدت ادامه پیدا کند تا ورزشکاران بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. مهم ترین نکته ایی که موجب پس رفت و افول عملکرد یک ورزشکار خواهد شد نداشتن اردو و برنامه ریزی است. با توجه به شرایط فعلی ورزشکاران باید نوع و روش تمرینات را تغییر دهند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند.


حدادی ضمن استقبال از طرح سامانه ملی گفت: این سامانه که به ایجاد شناسنامه برای ورزشکاران کمک شایانی خواهد کرد یکی از اتفاقات خوبی بود که در سال جاری به سرانجام رسید و هر فردی از خارج از فدراسیون می تواند سوابق ورزشی ورزشکاران را رویت کند. چرا که در فضای مجازی هر فردی به راحتی  خود را یک ورزشکار حرفه ای معرفی می‌کند اما با راه اندازی این سامانه قهرمانان به راحتی قابل شناسایی هستند. من نیز اولین فردی هستم که در این سامانه ثبت نام خواهد کرد.


قهرمان چهار دوره بازیهای آسیایی در پایان افزود: در حال حاضر فدراسیون وضعیت خوبی دارد و در آرامش کامل به سر می‌برد. درست است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوها معلق است اما مسئولین فدراسیون با ورزشکاران در تماس هستند، حرفهای آنها را شنیده و درخواست‌ها و برنامه‌های ورزشکاران را در شورای فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ورزشکاران حرفه‌ای وقتی متوجه شوند کسی خواسته‌هایش را شنیده و برای آنها ارزش و احترام قائل می‌شود قطعا با انگیزه بهتر تمرینات را پیگیری خواهند کرد. در چند سال اخیر فدراسیون را با این آرامش و ثبات ندیده بودم.

دو و میدانی احسان حدادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی احسان حدادی ورزشکاران حرفه ای برای ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است

هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد شرایط ملی‌پوشان دوومیدانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: در تورنمنت‌های انتخابی رکورد‌ها با ارزش‌تر از مدال‌ها هستند. کسب قهرمانی یا مدال‌آوری زیباست ولی اگر رکورد‌هایی ثبت شود که امتیاز آن به کسب سهمیه کمک کند، اهمیت بیشتری دارد. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند در حال تلاش هستند تا بتوانند به این مهم دست یابند. حضور در مسابقاتی که معتبر هستند نمایندگان دوومیدانی ایران را به کسب سهمیه نزدیک‌تر می‌کند. بچه‌های ما با دست خالی در حال تلاش هستند و چهار نماینده ما موقعیت خوبی را به سبب حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات داخل سالن آسیا به دست آورده‌اند.

حضور در پنج تورنمنت معتیر منجر به سهمیه المپیک می‌شود

مدیر سابق تیم‌های ملی دوومیدانی ادامه داد: فرزانه فصیحی، حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد و مهدی صابری در موقعیت خوبی هستند. مهدی پیرجهان و حسین رسولی در مسابقات داخل سالن امکان حضور را نداشتند، چون در فضای باز می‌توانند رشته خود را برگزار کنند. کارسخت‌تری پیش روی آنهاست و باید در دو ماه باقیمانده تا اتمام مسابقات انتخابی بتوانند سهمیه بگیرند. در برخی ماده‌های دوومیدانی مثل پرتاب وزنه و پرتاب دیسک مرحله نیمه‌نهایی نداریم و فقط مرحله فینال است، حضور در مرحله نیمه‌نهایی هم امتیاز قابل توجهی به همراه دارد. کسب سهمیه المپیک با حضور در پنج تورنمنت معتبر میسر می‌شود. حسین رسولی سال گذشته قهرمان بازی‌های آسیایی شد و در مسابقه دیگری به خاطر کم‌تجربگی ششم شد، سه مسابقه کشوری شرکت کرد که امتیاز بالایی به همراه نداشته، برای همین با چالش امتیازی برای کسب سهمیه مواجه شده است.  

باز هم سهمیه المپیک می‌گیریم

وی ادامه داد: مهدی صابری شرایط متفاوتی دارد. سال گذشته در مسابقات خوبی شرکت کرده و رنکینگ خوبی دارد. عملکرد مهدی پیرجهان در سال گذشته از لحاظ رکورد بد نبود ولی از نظر نتیجه‌گیری شرایط خوبی نداشت. در مسابقاتی که در سطح کشوری و بین‌المللی دارد می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد و سهمیه بگیرد. شرایط حمیده اسماعیل‌نژاد بد نیست، او در مسابقات خوبی شرکت کرده و می‌تواند به سهمیه برسد. رسولی و پیرجهان تنها ملی‌پوشانی هستند که می‌توانند امتیاز رنکینگ خود را تغییر دهند. دیگر نمایندگان ما بعید می‌دانم به صورت محسوسی بتوانند رنکینگ خود را از لحاظ امتیازی تغییر دهند ولی از نظر جایگاهی بستگی به رقبایی دارد که با آنها مسابقه می‌دهند. به نظرم بعد از فصیحی، تفتیان و اسماعیل‌نژاد هم سهمیه می‌گیرند و در ادامه صابری و پیرجهان می‌توانند به سهمیه برسند و رسولی هم باید تلاش مضاعفی کند، چون شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر نمایندگان کشورمان دارد. باید در مسابقات امتیازی شرکت کند و پرتاب‌های درخشانی داشته باشد و حتی می‌تواند با صعود به المپیک یک پای فینال باشد.

سپهرزاد درباره اینکه انتظار کسب مدال المپیک از فرزانه فصیحی و دیگر ملی‌پوشان انتظار زیادی نیست، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، این انتظار زیادی است که فصیحی یا دیگر نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه شوند. اینکه سهمیه المپیک کسب شده ارزش بزرگی دارد و حضور در المپیک کار ارزنده‌ای است ولی برای کسب مدال به نظرم انتظار بسیار زیادی و نامتناسبی است، چون کار بسیار سختی پیش روی نمایندگان کشورمان قرار دارد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • تقوی: تیم ملی والیبال چند بازی تدارکاتی در برزیل برگزار خواهد کرد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»