Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، زمین ملکی را به عنوان وثیقه انتخاب می‌کنند و این شرایط موجب می‌شود که بورس زمین ایجاد ‌شود. - اخبار استانها -

لطف‌الله سیاهکلی‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: قزوین همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران است و ما با مشکل توسعه از نظر زمین روبه رو هستیم چرا که بخشی از زمین‌های آن اوقافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقریبا 20 درصد زمین‌های قزوین اوقافی است و بدون کاربری مانده است لذا برای توسعۀ استان می‌توان در مسیر حل مشکلات قدم برداشت.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزۀ بانکی نیز وجود دارد، اضافه کرد: گاهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، زمین ملکی را به عنوان وثیقه انتخاب می‌کنند و این شرایط موجب می‌شود که بورس زمین ایجاد ‌شود و برخی هم در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معدن مس "طارم سفلی" قزوین به بهره‌برداری نهایی می‌رسد؛ اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفراستان قزوین 150 کیلومتر به جنوب کشور نزدیک‌تر می‌شود

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: راهکار خوبی است که بتوانیم رهن و اجارۀ زمین را جایگزین واگذاری آن کنیم که این امر موجب می‌شود بورس زمین ایجاد نشود و همزمان با تغییر کاربری، قیمت زمین افزایش نیابد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم اعیان ملک را به عنوان عرصۀ ملک برای وثیقۀ بانکی قرار دهیم، می‌توانیم زمین از اوقاف دریافت کنیم و آن را در اختیار سرمایه‌داران قرار دهیم.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلاتی در حوزۀ واگذاری زمین وجود دارد و با انجام این امر می‌توان از بورس زمین خودداری کرد و با این امر، شرایط تولید کنندۀ واقعی فراهم می‌شود.

سیاهکلی مرادی عنوان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزۀ معدن دارد و باید درصدی از درآمد این بخش به ساکنان بومی مناطق آن اختصاص داده شود که با تحقق این امر قطعا بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... ‌‌نماینده مردم قزوین در مجلس: آزادراه قزوین ـ تهران ظرفیت خوبی برای احداث شهرک پوشاک دارد معدن مس "طارم سفلی" قزوین به بهره‌برداری نهایی می‌رسد؛ اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر نماینده مردم قزوین در مجلس: "تپه سگزآباد" به سایت موزه ملی تبدیل می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین مجلس شورای اسلامی ایران استانداری قزوین مجلس مجلس شورای اسلامی مردم قزوین بورس زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور