Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:28:36 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ تیر ایسنا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۶۳۵۶

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۸ تیر ایسنا

اعلام حدنصاب افزایش اجاره‌بها در تهران و کلانشهرها/ اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر در مکان‌های سرپوشیده/ ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری/ طـرح دوفــوریـتـی مـجـلـس بـرای سـامـانـدهـی بـازار مـسـکـن/ «فروش نوزاد» از نگاه یک حقوقدان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدنصاب افزایش اجاره‌بها در تهران و کلانشهرها/اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر در مکان‌های سرپوشیده

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله درباره اجباری شدن استفاده از ماسک در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیر ماه تا انتهای ماه،‌ ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم.

وی همچنین در ارتباط با تصمیم دولت دوازدهم درباره افزایش اجاره‌ بها نیز گفت: اجاره‌بهای مسکن خیلی از مستاجرین را تحت فشار قرار داده است. مقرراتی گذاشتیم که اضافه اجاره‌بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، در کلانشهرها بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد ممنوع باشد.

طـرح دوفــوریـتـی مـجـلـس بـرای سـامـانـدهـی بـازار مـسـکـن

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دو فوریتی برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد.

سید البرز حسینی اظهار داشت: در خصوص ساماندهی بازار مسکن طرح دو فوریتی آماده شده و ان‌شاءالله یکشنبه بعدی در اولین جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

طبری بازپرس ما را از خانه سازمانی بیرون کرد

بر گزاری ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده هم از پربازدید های  امروز بود.

در این جلسه رسول قهرمانی، نماینده دادستان گفت: طبری بازپرس ما را به جرم اعتنا نکردن به توصیه‌های خلاف قانونش از خانه سازمانی بیرون کرد. چرا عریضه‌های مردم بیچاره را در خردکن می‌اندازد، ولی کارهای متهمان اقتصادی را در خردکن نمی‌اندازد و پیگیری می‌کند و اگر بازپرس مقاومت کند اخراجش می‌کند. آن بازپرس اولیه پرونده نیاز آذری را خواهش می‌کنم بررسی کنید و ببیند اولین پرونده به چه کسی ارجاع شده و آقای طبری آن بازپرس را به کجا فرستاد؟

اتهام عباس ایروانی از «از افساد فی الارض» به «اخلال عمده در نظام اقتصادی» تغییر کرد

امروز همچنین هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گروه عظام خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول خواست در جایگاه قرار گیرد و با اشاره به عنوان اتهامی وی اظهار کرد: آقای ایروانی اتهامات شما در ۵ بند در جلسات قبل قرائت شد به استناد ماده ۲۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری بند الف اتهامات شما از افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۶۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و۴۲۵ دلار اصلاح و تغیر پیدا می‌کند .

منتشر کننده خبر بازداشت دادستان سابق تهران محکوم شد

خبر بعدی در ارتباط با مجازات منتشر کننده خبر بازداشت دادستان سابق تهران بود.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران اعلام کرد: فردی که در مردادماه سال گذشته خبر بازداشت او را منتشر کرده بود به مجازات جزای نقدی محکوم شد وحکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت محکوم علیه به دو میلیون تومان جزای نقدی را تایید کرده است.

اعتقاد به آخرت در نزد برخی مردم و مسئولان پایین آمده است

تحلیل یک نماینده سابق مجلس مبنی بر کاهش اعتقاد به آخرت در نزد برخی مردم و مسئولان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

احمدی لاشکی دراین باره با تاکید بر اینکه هر چه برخوردها در مبارزه با فساد جدی‌تر باشد پیشگیری از بروز چنین مواردی قویتر خواهد شد و جلوی فساد گرفته می‌شود اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که متاسفانه در نزد برخی مردم و حتی برخی مسئولین ما اعتقاد به قیامت و آخرت پایین آمده است که لازم است این موضوع را که به عنوان یک مشکل فرهنگی می‌توان از آن یاد کرد را مورد بررسی قرار دهیم و برای حل آن آموزش و پرورش خود را قویتر کنیم که در این زمینه نسل جدید را به خوبی با این مفاهیم آشنا سازد.

جمعی از متولیان در خوابند/ ۳هزار میلیاردتومان از اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما هم از دیگر اخبار پر بازدید امروز بود.

غلامحسین اسماعیلی در ارتباط با مرزبانی‌ها برای جلوگیری از تعدی به محیط زیست از جمله در مناطق شمالی کشور، بیان کرد: عامل این موضوع غفلت متولیان و قصور و تقصیر آن‌هاست. جمعی از متولیان در خواب تشریف دارند، ماموریت ما این است که آن‌ها را بیدار کنیم.

وی با اشاره به این‌که، بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل داده شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است.

کسانی که در دادسراها برخورد نامناسبی با آن‌ها شده، از طریق درگاه دادستانی شکایت کنند

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با بیان این‌که قوه قضاییه کارها را بر اساس برنامه متناسب و در مدت‌زمان یک‌ساله و ۵ ساله انجام می‌دهد، اظهار کرد: درگاهی در سایت دادستانی کل ایجاد شده است تا اگر کسی به دادسرایی مراجعه کرد و برخورد مناسبی با او نشد یا حق او گرفته نشد، از طریق این درگاه بتواند شکایت و مستندات خود را ارائه دهد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مجلس به موضوع افزایش قیمت ارز و کالاها ورود می‌کند

خبر بعدی درباره ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت ارز و کالاها بود.

رحمت الله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: افزایش صعودی نرخ ارز و قیمت کالاهای اساسی برای مردم آزاردهنده بوده و باید به دنبال راهکاری برای نحوه عبور از وضعیت موجود باشیم و قطعا مجلس به بحث گرانی ورود می کند تا تدبیری اندیشیده شود.

مردم از مسئولان انتظار کار صادقانه دارند

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از بزرگ ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب تهران هم از خبرهای پر بازدید بود.

محمد باقر قالیباف در این مراسم تاکید کرد که انتظار مردم از مسئولان انجام کار صادقانه بوده و مردم انتظار دارند که هم خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام دهیم.

«فروش نوزاد» از نگاه یک حقوقدان

اوایل هفته جاری تصاویری از فروش نوزادان در اینستاگرام پخش شد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. با تماس شهروندان با پلیس و ورود پلیس فتا به موضوع، متهمان این پرونده دستگیر شدند و دو نوزاد ۲۰ روزه و دیگری که دو ماهه بود توسط ماموران پلیس نجات یافتند.  

اظهارات یک وکیل دادگستری در  بررسی ابعاد حقوقی این اتفاق هم از پرمخاطب های امروز بود.

علی نجفی توانا گفت: باید قبل از اینکه ما با برخورد و بگیر و ببند و  مجازات با این پدیده مواجه شویم؛ به صورت کارشناسی علت این پدیده را بررسی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ملی مدیریت کرونا اکبر طبری اجاره مسکن اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد

ایسنا/تهران نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکمی از سوی علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، جناب آقای نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

همچنین طی جلسه ای با حضور آقایان حسین پور و طوسی معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سهیل غلامی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ملارد از زحمات ۴ ساله رسول ضابطیان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور