Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی باانتقاد از صحبت‌های غیرعلمی یک فعال اینستاگرامی درباره واکسن و توصیه به والدین برای واکسینه نکردن فرزندانشان، با بیان اینکه این صحبت‌های غیر واقعی و غیر علمی خیانت بزرگی به سلامت جامعه محسوب می‌شود، گفت:  صحبت کردن و ارایه نقطه نظرات غیرکارشناسی درباره واکسن‌ها و داروهای مختلف بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی بسیار راحت است، غافل از اینکه این صحبت‌ها باعث ایجاد تشویش در جامعه و برهم زدن تمام سیستم ذهنی جامعه می‌شود و در نهایت سلامت جوامع را نیز تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر علوی فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان در این رابطه عنوان کرد: مهمترین گام در کنترل بیماری‌های عفونی پیشگیری کردن است وهمیشه در هر جامعه‌ای پیشگیری بر درمان مقدم است. در بیماری کووید 19 نیز جامعه پزشکی از روز اول به دنبال کاهش بار ویروس بوده و تمهیدات و توصیه‌های بهداشتی مختلف از جمله فاصله گذاری و پوشیدن ماسک را در جهت پیشگیری از بروز این بیماری مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه جوامع در انتظار نتایج تحقیقات و تولید واکسن موثر برای پیشگیری سریع‌تر این بیماری نوپدید هستند، اظهار کرد: محققان و مراکز تحقیقاتی در سطح جهان به صورت شبانه روزی و با صرف هزینه‌های گزاف به دنبال این مساله هستند.

وی با بیان اینکه صحبت کردن و ارایه نقطه نظرات غیرکارشناسی درباره واکسن‌ها و داروهای مختلف بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی بسیار راحت است، گفت: غافل از اینکه این صحبت‌ها باعث ایجاد تشویش در جامعه و برهم زدن تمام سیستم ذهنی جامعه می شود که در واقع خیانت بسیار بزرگ در حق سلامت جامعه است.

دکتر علوی با تشریح پروسه تولید دارو و واکسن،‌اظهار کرد: وقتی یک دارو یا واکسن وارد مرحله تولید شده و در نهایت به بازار عرضه می‌شود، آزمایش‌های بسیار دقیقی بر روی آن انجام شده و سال‌های سال علم و تجربه دقیق علمی پشت این داروها و واکسن‌ها وجود دارد. کلیه عوارض و مسایل احتمالی مرتبط با آن شناسایی شده و اینگونه نیست  که خلق الساعه یک واکسن در پستوی یک آزمایشگاه و یا کارخانه ساخته شده و بدون هیچ نظارتی بلافاصله در مراکز بهداشتی و پزشکی عرضه و توصیه شود.

این فوق تخصص عفونی با بیان اینکه پزشکان و مسولان پزشکی در همه جای دنیا این مسایل را رصد می‌کنند، گفت: این طور نیست که من پزشک فوق تخصص عفونی بدون توجه به تبعات و عوارض، دارو یا واکسنی را به بیماران توصیه کنم.

وی ادامه داد: ما یا علم یک قضیه را داریم و می‌توانیم تمام مسایل آن را با جنبه‌های دقیق موشکافانه بررسی و یا توصیه کنیم و یا علم آن قضیه را نداریم و باید به افراد متخصص و عالم این قضیه اعتماد کافی داشته باشیم و پیرو و پیشرو این مسایل باشیم.

دکتر علوی با اشاره به خطرات و عوارض ناشی از عدم واکسیناسیون، گفت: عدم واکسیناسیون و مرگ و میری که به دنبال آن اتفاق می‌افتد، به مراتب هزینه و بار بسیار سنگین‌تری بر جوامع تحمیل می کند.

این فوق تخصص عفونی در خاتمه با تاکید بر اینکه عنوان کردن مسایل جعلی درباره واکسن‌ و یا داروها به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار کرد: از همه مردم تقاضا می‌کنیم این مسایل را فقط و فقط از مراجع آگاه و متخصصان پیگیری کنند و پیرو یک سری موارد غیرعلمی که می‌تواند سلامت جامعه را تهدید کند، نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن اينستاگرام درباره واکسن فوق تخصص صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیارری از صدور هشدار سطح نارنجی برای استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی برای استان از فردا تا روز جمعه برای استان فعال است که باعث وزش باد شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها می‌شود. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به اینکه برای استان هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است، اظهار داشت: سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه تا روز چهارشنبه 14 ادریبهشت‌ماه برای استان فعال است.

وی با اشاره به وزش باد شدید تا به نسبت شدید برای استان، مطرح کرد: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، رخداد تگرگ و مه در این مدت زمان برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ادامه داد: در این مدت زمان پیش‌بینی می‌شود آب رودخانه‌ها دچار بالا آمدن ناگهانی آب شده و آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در استان رخ دهد.

چراغپور با اشاره به مناطق اثر این سامانه بارشی در استان، گفت: این سامانه بارشی  برای شهرستان‌های استان به ویژه کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد، کیار و بروجن فعال خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و آسیب دیدن سازه‌های موقت و سبک، خاطرنشان کرد:  لازم است در این مدت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اسکان و پارک خودرو صورت نگیرد و از چرای دام در مناطق مرتفع اجتناب شود.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • فیلم/انتقاد دانشجوی فعال زن آمریکایی از لابی‌ صهیونستی ایپک
  • انتقاد دانشجوی فعال زن آمریکایی از لابی‌ صهیونستی ایپک
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور