Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در این استان بیماری کرونا متاسفانه روند صعودی را دارد طی می کند و این روند از 15 اردیبهشت سالجاری آغاز شده و در خرداد ماه به اوج خود رسید و در حال حاضر 65 درصد تخت های بیمارستانی در سطح استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بیماران در جشن‌ها  و میهمانی‌ها درگیر می‌شوند

هاشمی شهری ادامه داد: عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم استان از جمله برپایی جشن شادی، عزا، عیادت بیماران و استفاده نکردن از ماسک و فاصله اجتماعی بخصوص در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه جوانان مهم ترین عامل شیوع است به طوری که  در پایان هر کدام از این مراسم عروسی وجشن  بین 50 تا 100 نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. 

برای خدمات دهی به تعداد آزمایشگاه‌ها افزودیم

وی افزود: به دلیل افزایش روز افزون بیماران ما نیز ناچارا به تعداد آزمایشگاه‌ها در استان افزوده‌ایم و در زاهدان 3 آزمایشگاه، ایرانشهر و چابهار و زابل هر کدام یک مورد افزوده شده است و ظرف یکی دو روز آینده 2 آزمایشگاه خصوصی نیز در شهر زاهدان به چرخه خدمات به مردم وارد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان عنوان کرد: مراکز 16 ساعته در استان در مرحله اول بیماران را مورد تست و آزمایش قرار می دهند و افزادی که وضعیت حادی ندارند در خانه تحت مراقبت قرار می گیرند. و افرادی که نیاز به مراقب بیشتری دارند بستری می شوند.

4 شهرستان با بیماران بیشتری درگیرند

هاشمی شهری تصریح کرد: شهرستان زاهدان به دلیل تراکم زیاد جمعیتی، ایرانشهر، چابهار و سراوان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش آمار فوتی ها

وی اضافه کرد: متاسفانه آمار فوتی در استان نیز رو به افزایش است به ویژه افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای و بالای 65 سال بیشتر در معرض خطرند و مشکلی که ما اینجا با بیماران بدحال داریم این است که  دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

2 کانون اصلی بحران بیماری برطرف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان گفت: 2 کانون اصلی بحران بیماری کرونا در روستای نجف آباد خاش و دیگری روستای زنگیان سراوان بود که خوشبختانه با مداخلاتی که ما و نمونه برداری هایی که در محل انجام شد و انتقال بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی و همچنین در همان روزها به لحاظ معیشتی با کمک ستاد فرمان اجرایی امام  و خیرین زنجیره و انتقال بیماری قطع شد و در حال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد.

هاشمی شهری در پایان افزود: 30 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و با فاصله و شرایطی که به لحاظ وسعت در استان وجود دارد اگر کانون های روستایی ما دچار بحران شوند خدمات رسانی به این آنها بسیار دشوار خواهد شد چرا که انتقال بیماران به شهرها و مرکز استان کار دشواری است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان ماسک مرگ چابهار هاشمی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه خودروی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان چابهار خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که خودرو مذکور فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده 120 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان