Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برگرداندن تعدادی از لنج‌های باری از امارات توضیح داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در شرایط کرونا از سوی بنادر کشورهای مختلف از جمله امارات مطرح شد، تمام مقررات مربوطه به هر بندری را بلا فاصله به فعالان و لنج‌داران اعلام و ابلاغ کردیم و تا زمان تغییر شرایط هیچگونه خروجی صادر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اعلام رسمی دولت امارات مبنی بر شرایط موتورلنچهای چوبی و فایبر گلاس برای ورود به بنادر امارات شامل  قرنطینه 14 روزه، عدم اجازه به خدمه لنج‌ها جهت پیاده شدن و ورود به خاک امارات و همچنین لزوم ثبت نهایی بار از مبدا امارات توسط شرکت نمایندگی معتبر برای شناور، موضوع مجددا اطلاع رسانی انجام شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مطابق اعلام دولت امارات هر لنچ فایبرگلاس و چوبی قبل از ورود به بنادر ان کشور بایستی دارای نمایندگی معتبر بوده و بار برای حمل به مقصد ایران توسط نمایندگی آماده بارگیری بوده و اسناد آن به بندر ارائه شود.

عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه تمام این موضوعات را هم به صورت رسمی و هم شفاهی به لنج‌داران اعلام کرده بودیم، گفت: علیرغم تاکیدات ما، برخی از لنج‌داران اصرار داشتند که اجازه خروج دریافت کنند و مدعی شدند که در بنادر امارات مشکلی ندارند. از این رو با توجه به مسئولیت های مالک و فرمانده کشتی مبنی بر اجرای مقررات کشور مقصد، بندر تعهدنامه‌ای در اختیار لنج‌داران قرار داد که در این تعهدنامه تمام موارد تاکید شده در اطلاعیه امارات ذکر شد و لنج‌داران متقاضی خروج از بندر با پذیرفتن بندهای این تعهدنامه مبنی بر رعایت تمام موارد درخواست خود را مبنی بر خروج ارائه دادند.

وی افزود: بنابراین با فرض اینکه تمام موارد و دستورات توسط لنج‌داران به اجرا رسیده از جمله داشتن نمایندگی و اخذ تاییدیه بار و... رعایت شده اجازه خروج به لنج‌داران داده شد. اگر امروز امارات این لنج‌ها را نپذیرفته و به کشور بازگردانده به این دلیل است که این دستورالعمل‌ها از سوی لنج‌داران رعایت نشده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: البته آماری داریم مبنی بر اینکه کلیه شناورهایی که خروجی دریافتا نموده اند به دلیل عدم هماهنگی شرکت نمایندگی خر.وج نکرده اند و فقط تعداد اندکی پس از دریافت مجوز خروج بندر را به مقصد امارات ترک نموده اند. این موضوع بیانگر آگاهی لنچ داران عزیر از مقررات دولت امارات است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خاک سازمان بنادر و دریانوردی کشتی بنادر لنج داران لنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در اعتراضات حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه نوشت: ما سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم. خشونت پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طی تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران ادامه داد: تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند. شلیک و ضرب و شتم معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آنها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت به شدت نگران‌کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی