Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:01:27 GMT

مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۶۸۹۹

مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان به پایان رسید

سید کسری بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو استان اصفهان اظهار داشت: با رصد به موقع شبکه‌های مراقبت عملیات کنترل این آفت در سطح مزارع استان اصفهان انجام شد.

وی اعلام کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، اولین ریزش سن مادر غلات در مناطق گرمسیری در تاریخ یازدهم اسفندماه سال گذشته و در شهرستان نطنز به وقوع پیوست؛ عملیات مبارزه با این آفت از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به گزارش آفت سن غلات مادر، در مناطق معتدل استان اصفهان و از ششم فروردین ماه در شهرستان لنجان، تصریح کرد: عملیات مبارزه با آفت سن غلات هم در مزارع لنجان از ۲۵ فروردین آغاز شد.

وی افزود: ریزش سن مادر غلات در مزارع سردسیر استان اصفهان در تاریخ ۳۰ فروردین ماه و از شهرستان فریدن گزارش شد که عملیات مبارزه با آن از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

چهارم تیرماه؛ پایان مبارزه با سن غلات در مزارع اصفهان

بابایی ظهور پوره سن گندم را در مزارع گرمسیری، در تاریخ ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد و گفت: شروع مبارزه با پوره سن گندم از شهرستان نطنز و از هفدهم اردیبهشت ماه آغاز شد و به دنبال آن، ظهور پوره سن گندم در شهرستان‌های لنجان و سمیرم هم گزارش شد که برای عملیات مبارزه با آن اقداماتی انجام شد.

وی چهارم تیرماه را موعد اتمام مبارزه با سن غلات در مزارع استان اصفهان اعلام کرد و افزود: مبارزه با آفات سن مادر و پوره غلات در ۷۴ هزار و ۳۳۱ هکتار از مزارع گندم و جو انجام شد؛ با توجه به رصد به موقع شبکه‌های پیش آگاهی و مراقبت در سطح استان و مبارزه به موقع با این آفت خسارت قابل توجهی به مزارع وارد نشده است.

کد خبر 4959912

منبع: مهر

کلیدواژه: غلات گندم و جو جهاد کشاورزی اصفهان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت بیرجند عملیات مبارزه سن غلات در مزارع استان اصفهان آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان درجلسه شورای پدافند غیرعامل با محور مبارزه با آفت برگخوار ذرت و کمیته برداشت گندم  اسماعیل کاخ فرماندار ارزوئیه  گفت: هدف نهایی  پیشگیری از حمله آفت کرم برگخوار و جلوگیری از خسارات ناشی از این آفات  در برنامه عملیاتی اجرایی  است.
 کریمی رئیس پدافند غیر عامل  استانداری گفت: قرار شده آفات و امراض  شناسایی و با رصد و پایش از حمله کرم برگخوار به مزارع جلوگیری شود.
 باقری مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 80 هزارتن گندم در ارزوئیه تولید شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر