Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمان آستان نورانی امام رضا (ع) این روزها در گوشه‌ای از حرم مشغول آماده‌سازی سوغات برای میهمانان امام رئوف هستند و تا روز میلاد امام رئوف ۱۵۰ هزار بسته سوغات توزیع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس، خادمان آستان نورانی امام رضا (ع) این روزها در گوشه‌ای از حرم مشغول آماده‌سازی سوغات برای میهمانان امام رئوف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میهمانانی که خسته راه به امید پناه شاه خراسان آمده‌اند و خادمان امام رئوف بی‌صبرانه منتظر قدومشان هستند.

لبانشان پر از ذکر و دستانشان پر از عشق است و می‌خواهند کام مسافران خسته دل را شیرین کنند. آنهایی را که در این روزهای نور و سرور از دور و نزدیک راه شرق را در پیش گرفته‌اند تا میهمان خانه خورشید هشتم باشند.

خدمتی از جنس همدلی با چاشنی صلوات و حدیث کساء

شلوغ است و پر از همهمه، روزگار این روزهای حرم را می‌گویم. اما اینجا دری است که پشت آن صدایی از جنس همدلی و عشق دارد. در باز می‌شود و ذکر صلوات ریخته می‌‌شود در جانمان. حدیث کساء را می‌‌خوانند که دل‌هایشان آرام باشد و توسل می‌کنند به امام مهربانی‌‌ها.

نصرالله منشی‌پور ‌۲۹ ساله خادم آستان مهر و عشق، امام رضا (ع) است که می‌گوید: «هر ساله به مناسبت دهه کرامت از تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد علی بن موسی الرضا (ع) در آسایشگاه بخش کفشداری حرم مطهر رضوی مشغول بسته‌بندی نبات هستیم».

بسته‌بندی ۸۰۰۰ کیلو نبات برای ۱۵۰ هزار زائر

او ادامه می دهد: «امسال هشت تُن نبات، که حدود ۱۵۰ هزار بسته است در ایام دهه کرامت، تقدیم به زائران می‌شود. این بسته‌های متبرک در بیمارستان‌ها و ورودی‌های شهر بین زائرین پخش خواهد شد». هر تکه نبات را با ذکر زیر لب داخل بسته می‌گذارد و می‌گوید: «به نیت سلامتی و شفاعت این بسته‌ها را آماده می‌کنم».

آسمان اینجا پر است از دل های پر کشیده به خانه دوست. مگر می شود به یاد ملتمسان دعا و به فکر چشمان منتظر مریض‌ها بود و برای سلامتی‌ آنها دعا نکرد؟ آری، به نیت سلامتی زائران و شفای بیماران بسته‌‌های نبات را آماده می‌کنند.

خدمت به عاشقان امام رئوف به امید گوشه چشمی

اشک‌های محمود رئوفی زنجیر دلش را پاره می‌کند و با چشمانی پر از اشک زمزمه‌وار از آرزویش می‌‌گوید: «امیدوارم زمانی که به جهان باقی می‌روم حضرت رویشان را از من بر نگردانند». با بغض نبات‌ها را داخل بسته می‌گذارد. «از حضرت رضا (ع) اخلاص عمل می‌خواهم». این را اصلیان با بیست‌وچهار سال سابقه خادمی می‌گوید و ادامه می‌دهد: «امیدوارم همه در این خانه حاجت روا شویم».

هنوز خودش را پرنده مهاجری می‌داند که هزار سال هم اگر پریده باشد باز دوست دارد در آستان امام هشتم پرواز کند. چه رستاخیزی برانگیخته است شکوه دل‌های عاشق که اینجا به صف ایستاده‌اند تا سر ارادت خم کنند. تحویل بسته‌های نبات انگار آیینی است برای خستگان از راه رسیده تا آرزوهایشان را بگویند و شیرینی نبات کامشان را شیرین کند و کریم بودن امام‌، دل‌هایشان را آرام و قرار دهد. صدای صلوات‌، فضا را پر می‌کند و دل‌ها بی قرارتر می‌شود. به راستی، هوای پیراهن کدام یوسف است که خادم مو سپید آستان هشتم با دستان لرزان هنوز هم می‌خواهد غلامی کند؟

دل‌هایی عاشق که سود و زیان در کارشان نیست

می‌گوید: «نبات‌ها را با دلی پر از عشق بسته‌بندی می‌کنم و به نیت تندرستی برای همه مردم دنیا». در همین گوشه کوچک، حال خوب را پیدا می‌کنی و وسعت دل‌هایی را می‌بینی که سود و زیانی برایشان در کار نیست، هر چه هست حرف زبان نیست و حرف دل است.

چه حال خوشی دارد وقتی دستان کوچک دخترک با شوق نبات متبرک می‌خورد و مادرش در دل سلامتی‌اش را می‌خواهد. «عاقبتی» دیگر خادمی است که نبات‌ها را با وضو بسته‌بندی می‌کند و می‌گوید: حمد می‌خوانم تا نبات‌ها متبرک شوند. بودن در این فضا و در کنار بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) احساسی وصف نشدنی دارد. توفیق این کار از عنایت امام هشتم (ع) به همه ما است.

تو پادشاهی و دل‌های ما قلمرو توست
تمام خطه‌ی ایران تو را وفادارند

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آستان قدس رضوی عشق امام رضا نبات متبرک بسته بندی امام رئوف نبات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج

همزمان با ایام دهه کرامت اجتماع ۲۰ هزار نفره امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، جلسه هم اندیشی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی‌ها ظهر امروز پنج شنبه با حضور معاون فرهنگی ورزشی شهردار کرج و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دهه کرامت و نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن جلسات شهرداری کلانشهر برگزار شد.

امیر اشتری؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در آستانه دهه سراسر شرافتِ کرامت، کشور ما زیر سایه پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد جلوه ای از زیبایی ها و بزرگی این ایام را با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در شهر به نمایش درآوریم.

اشتری افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام برپایی اجتماع بزرگ 20 هزار نفری امام رضایی هاست که در ورزشگاه انقلاب کرج به اجرا در می آید.

وی اذعان کرد: سال گذشته تجربه موفقی را در این زمینه البته در ابعاد کوچکتر پشت سر گذاشتیم که تلاش می کنیم با بهره گیری از دستاوردهای این تجربه، گردهمایی امسال را بسیار باشکوه تر و بزرگتر برگزار کنیم.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه چنین تجمع بزرگی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، مشارکت همه دستگاه ها و بخش های متولی لازم و ضروری است.

اشتری ابراز امیدواری کرد: با مشارکت این بخش ها بتوانیم کاری ویژه و در شأن امام رئوف و مردم شهر کرج به انجام برسانیم.

تجمع 20 هزار نفری امام رضایی‌ها قرار است در 27 اردیبهشت توسط ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت با مشارکت ویژه معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و تمام دستگاه های دولتی و مجموعه های فرهنگی استان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود