Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار ضمن بیان اینکه با آغاز روند مجدد صعودی ابتلاء به کرونا در سطح کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجع سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه احتمال دارد طی چند روز آینده با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان، وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر کند، افزود: بی‌تردید، تلاش و اقدامات به هنگام ما در امروز، منجر به پیشگیری و کاهش ابتلاء در روزهای آینده خواهد بود.

کاهش چشمگیر میزان رعایت نکات بهداشتی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به شکل چشمگیری در میان مردم کاهش‌یافته است، تصریح کرد: این زنگ خطری برای سلامت عمومی مردم استان سمنان به شمار می‌رود و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

دانایی با تأکید بر اینکه برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی به‌منزله‌ی اتمام تهدید انتشار ویروس کرونا یا کاهش خطرات آن نیست، گفت: هر یک از شهرستان‌های استان، ازنظر شیوع کرونا در وضعیت‌های متفاوت و غیر یکسان هستند، بنابراین نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای تمام شهرستان‌ها پیچید.

وی اضافه کرد: وضعیت استان سمنان در بسیاری از موارد تابع شرایط استان‌های مجاور ازنظر شیوع کرونا همچون تهران، گلستان، مازندران و قم است.

بازگشت مجدد برخی محدودیت‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه درصورتی‌که طی چند روز آینده تغییری درروند رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و وضعیت ابتلاء به کرونا ایجاد نشود مجبور خواهیم شد، برخی از محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال کنیم، یادآور شد: افزایش آمار مثبت سرپایی در میان مراجعه‌کنندگان جهت آزمایش‌های تشخیص کرونا، نشان از چرخش ویروس و آلودگی محیطی دارد.

دانایی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان از آغاز شیوع کرونا خالصانه و عاشقانه تلاش کرده‌اند تا مردم در آرامش و آسایش باشند، ابراز کرد: اجباری شدن استفاده از ماسک در محل‌های پرازدحام و دستگاه‌های اجرایی، نقش بسزایی در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.

کد خبر 4960572

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت