Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@19:29:06 GMT

تظاهرات ضد طرح اشغال کرانه باختری در فرانسه

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۷۴۶۶

تظاهرات ضد طرح اشغال کرانه باختری در فرانسه

به گزارش افکارنیوز،

شماری از سازمان‌های ضد رژیم صهیونیستی در فرانسه تظاهراتی را در مخالفت با طرح تجاوزکارانه الحاق کرانه باختری برگزار کردند.

اخبار بین الملل-اعتراضات به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری روز شنبه به صورت گسترده‌ای در پایتخت فرانسه برگزار شد. گروه‌های بسیاری از جمله شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، فرانس بی دی اس و یورو فلسطین از جمله نهاد‌های سازمان دهنده این اعتراضات بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد حاضر در این تظاهرات در همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کردند. یکی از برگزارکنندگان این راهپیمایی گفت وعده کابینه نتانیاهو برای الحاق بخش بزرگی از سرزمین‌های فلسطین اشغالی با حمایت آمریکا و همدستی اتحادیه اروپا، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

سازمان سامیدون، که حامی همبستگی با زندانیان فلسطینی است، اعلام کرد ادعای الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری، بخشی از سرزمین فلسطینیان که ۵۳ سال در اشغال اسرائیل است، نشان از سرقت آشکار بخش دیگری از سرزمین فلسطین و موج جدید پاکسازی قومی دارد که استعمارگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین اجرا می‌کند.

همچنین صد‌ها فلسطینی روز شنبه در مخالفت با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری رود اردن، زنجیره‌ای انسانی را در نوار غزه تشکیل دادند. شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی با مضمون «با یکپارچگی، طرح الحاق را شکست می‌دهیم»، «فلسطین از دریا تا رود از آن ماست» در دست داشتند.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، آغاز «گسترده‌ترین خیزش مردمی» در اعتراض به این طرح را خواستار شد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی تصمیم دارد بخش‌های وسیعی از کرانه باختری را به اشغال خود درآورد. این در حالی که این طرح با مخالفت‌هایی از سوی جامعه جهانی مواجه شده است.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است، ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه کرانه باختری تظاهرات تظاهرات کرانه باختری فرانس کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به منطقه بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند. منابع محلی نیز از حمله عناصر متجاوز به روستای المغیر واقع در شمال شرق رام الله خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در ورودی منطقه بیت امر به وقوع پیوست و متجاوزان به صورت گسترده از گازهای اشک آور استفاده کردند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور رفیدیا درگیر شده و آنها را به گلوله بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیرزیت در شمال رام الله یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانه‌های شهروندان فلسطینی در خیابان التعاون واقع در نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش این خانه‌ها بودند.

در جریان حمله متجاوزان به منطقه بیتا در نابلس نیز درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

کد خبر 6096782

دیگر خبرها

  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • ببینید | جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند