Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@18:42:25 GMT

استقرار پدافند موشکی «آکاش» هند در مرز چین

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۷۵۳۴

استقرار پدافند موشکی «آکاش» هند در مرز چین

به گزارش افکارنیوز،

هند درصدد راه اندازی سامانه موشکی «آکاش» در منطقه مرزی «لاداخ» است.

اخبار بین الملل-سامانه پدافند هوایی آکاش با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین در منطقه مرزی لاداخ مستقر می‌شود. این سامانه قادر است جنگنده ها، بالگرد‌ها و موشک‌های دشمن را رهگیری و به سرعت منهدم کند. بخش راداری این سامانه نیز از توانایی بالایی برای شناسایی هواپیما‌های بدون سرنشین دشمن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این سامانه پدافند هوایی در منطقه کوهستانی مرز چین و هند مستقر شود.

هند در حال حاضر، با استفاده از هواپیما‌های سوخو عملیات شناسایی هوایی در مرز خود با چین را انجام می‌دهد.

پیش از این، یک مقام چینی اعلام کرد این کشور هزاران سرباز، یگان توپخانه‌ای و وسایل نقلیه زره‌پوش به منطقه «لاداخ شمالی» اعزام کرده است.

از ۱۵ ژوئن در دره «گالون» نخستین درگیری مهم اخیر دو کشور آغاز شده است که در آن درگیری دو طرف تلفات سنگینی را متحمل شدند. هند اعلام کرده است ۲۰ سرباز خود را در آن درگیری از دست داده و بیش از ۷۶ نفر هم از آن‌ها زخمی شده‌اند، اما طرف چینی میزان تلفات خود را هنوز اعلام نکرده است. در درگیری‌های ماه گذشته در منطقه «سیکیم» هیمالیا نیز ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه «دوکلام» که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

درگیری‌های مرزی میان هند و چین یک دلیل ثابت دارد و آن هم مشخص نبودن دقیق مرز دو کشور در منطقه‌ای به طول ۴۰۵۷ کیلومتر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پدافند هوایی چین هند چین هند پدافند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها