Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان به تمجید از عملکرد دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در مهار روند شیوع بیماری عالمگیر کووید19 پرداخت و با اشاره به روند افزایشی این بیماری در برخی مناطق از مسوولان این دانشگاه‌ خواست مردم را به رعایت بیشتر پرتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند.

علی‌رضا آشناگر در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با قدردانی و تشکر از اهتمام و تلاش مجموعه ی کادر بهداشت و درمان استان در دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود اظهار کرد: در مقطعی که به واسطه‌ی شیوع کرونا همگی دچار غافلگیری شدیم ، کادر بهداشت و درمان با سپری کردن روزهایی سخت اقدامات ارزشمندی را در راستای کنترل و درمان این بیماری به انجام رساند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کارنامه‌ی هر دو دانشگاه علوم‌پزشکی استان رای خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و ادامه داد: با تلاش مجموعه نیروهای حوزه بهداشت و درمان استان ، روند شیوع این بیماری کنترل و  بسیاری از آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس خطرناک کاهش یافت.

آشناگر با اشاره به موقعیت جغرافیایی و همجواری استان با هشت استان بزرگ کشور گفت: علی‌رغم اینکه تمامی استان‌های همجوار ما جزو کانون‌های شیوع کرونا در دوران پیک این بیماری بودند اما با ورود خوب دو دانشگاه علوم پزشکی استان ، خوشبختانه نگرانی خاصی ایجاد نشد و روند شناسایی و درمان بیماران به‌صورت متعادل سپری شد.

استاندار سمنان همچنین به نمودارهای شیوع این بیماری در استان اشاره و اظهار کرد: نمودارهای احصاء شده در سطح استان حکایت از سیر نزولی روند بیماری داشت اگرچه در مقاطعی نیز فراز و نشیب های موردی در استان وجود داشت.

وی با اشاره به از سرگیری روند صعودی کرونا در بسیار از استان‌ها گفت: با توجه به روند صعودی ابتلا به این ویروس در سطح کشور، لازم است تا مردم استان سمنان نیز به هشدارهای پزشکی توجه کرده و با مراعات نکات بهداشتی در کنترل و کاهش شیوع این بیماری ایفای نقش کنند.‌

آشناگر در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ضرورت توجه به وضعیت اقتصادی مردم، به موازات کنترل کرونا خاطرنشان کرد: نمی توان با اعمال فشار و ایجاد محدودیت‌های مختلف موجب ایجاد ضرر و زیان به مردم شد، لذا باید ضمن بالابردن سطح آمادگی‌ها به‌دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل این بیماری باشیم تا مردم ضمن انجام امور روزمره و زندگی عادی خود از گزند این بیماری نیز دور بمانند.

استاندار سمنان همچنین از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواست برنامه و راهکارهای خود را جهت کنترل و کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره‌ی انتقال در استان را به ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ارائه کرده و با ارائه‌ی آموزش های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی، مردم را به رعایت نکات بهداشتی تشویق و ترغیب کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان بر ضرورت توجه جدی به رعایت نکات بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی، پادگان‌ها، اردوگاه‌ها و اماکن عمومی تاکید کرد و خواستار همراهی تمامی اقشار مختلف مردم و مسئولان به منظور تحقق اهداف و برنامه های ستاد ملی کرونا در کشور و استان سمنان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی سمنان علیرضا آشناگر دو دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود