Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مشهد گفت: حمایت از زعفران‌کاران، جلوگیری از افت قیمت، تنظیم بازار و کوتاهی دست دلالها هدف اصلی از خرید حمایتی زعفران است.

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی  در نشست شورای تعاونی روستایی استان خراسان رضوی گفت: به طور قطع مردم فهیم و کشاورزان زحمتکش می‌دانند که شرایط اقتصادی و فشار موجود ناشی از شیوع کرونا و مشکلات و توقف ایجاد شده در صادرات زعفران مهمترین دلایل تاخیر در پرداخت مبالغ باقیمانده مطالبات زعفران‌کارانی است که محصول خود را به این  سازمان تحویل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: تا کنون با بیش از پنج هزار نفر از  ۹ هزار و ۵۰۲ کشاورز خراسان رضوی که محصول خود را تحویل داده‌اند به صورت ۱۰۰ درصد تصفیه حساب شده و باقیمانده کشاورزان هم معادل ۷۲ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: باقی مطالبات نیز طی هفته‌های آینده و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار و پرداخت می‌شود. علی آبادی افزود: راه افتادن دوباره صادرات این محصول و نیز خرید محصول در بورس از دیگر شیوه‌ها و راهکارهای پرداخت باقیمانده مطالبات زعفران‌کاران است. وی ادامه داد: کشاورزان آزاد هستند که محصول خود را به هر فردی که بخواهند بفروشند اما زمانی که واسطه‌ها با تداخلاتی که انجام می‌دهند اقدام به کاهش قیمت می‌کنند فضا و قیمت به ضرر کشاورز و تولیدکننده می‌شود و خرید محصول با قیمت بالا از سوی سازمان تعاون روستایی موجب افزایش قیمت خرید در بازار هم می‌شود. عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: تحمل این همه فشار و سختی در حالی صورت میگیرد که اگر امروز زعفران در بازار فروخته شود به راحتی میتوان باقی مطالبات زعفرانکاران را پرداخت کرد اما این امر به قیمت زعفران امسال لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زعفران تعاونی روستایی مشهد تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید