Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@19:18:31 GMT

محاکمه معترضان به نژادپرستی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۰۰۷

محاکمه معترضان به نژادپرستی در آمریکا

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری آمریکا نوشت: چهار معترض در آمریکا به اتهام تلاش برای واژگونی نمادهای نژادپرستی و تخریب دارایی فدرال این کشور محاکمه شدند.

شکایت تنظیم شده علیه این افراد حاکی است که این چهار نفر به همراه افراد ناشناس دیگر به مجسمه «اندرو جکسون» هفتمین رئیس جمهوری ایالات متحده آسیب زده و درصدد به زیرکشاندن مجسمه برآمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ویدئوی ضبط شده از اقدامات این چهار نفر برای بررسی به دادگاه ارائه شده است.

قرار است این پرونده روز دوشنبه هفته جاری به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای بخش کلمبیا منتقل شود.

«مایکل شروین» دادستان موقت آمریکا گفت: دفتر دادستان ایالات متحده برای بخش کلمبیا دست روی دست نمی گذارد و اجازه نمی دهد بناهای ملی ما تخریب و ویران شود.

وی افزود: این دفتر در تعهد خود به رعایت حق اشخاص برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز پایبند است، اما اتهام های وارده شده، هشدار به کسانی است که به مجسمه ها و بناهای یادبود بی حرمتی می کنند، مبنی بر اینکه رفتار خشونت بار و اعمال جنایی شما قابل تحمل نخواهد بود.

«جیمز داوسون» مامور ویژه مسئول در بخش جنایی دفتر میدانی واشنگتن در اداره پلیس فدرال آمریکا گفت: اف بی آی به اجرای مسالمت آمیز حقوق متمم نخست احترام می گذارد، اما به فرصت طلبان اجازه نمی دهیم اعتراض های مسالمت آمیز را برای تحریک خشونت و تخریب اموال بربایند.

جنبش جهانی ضدنژادپرستی که درپی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست ایالات متحده به راه افتاد، الهام بخش بزرگترین اعتراض های ضدنژادپرستی در سراسر جهان بوده و مباحث مربوط به میراث استعماری و تجارت برده را زنده کرده است.

معترضان ضدنژادپرستی در آمریکا با تجمع در اطراف مجسمه های اشخاصی چون «جورج واشنگتن» بنیانگذار و اولین رئیس‌جمهوری این کشور در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان، مجسمه وی را واژگون کردند و قبل از کشیدن آن روی زمین، سرش را آتش زدند.

همچنین معترضان آمریکایی مجسمه «توماس جفرسون» سومین رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل دبیرستانی در پورتلند به زیر کشاندند و با رنگ روی آن جمله «صاحب برده» و نام «جورج فلوید» را نوشتند. واشنگتن و جفرسون هر دو روسای جمهوری بودند که در طول زندگی و زمامداری شان صاحب صدها برده بودند.

در انگلیس نیز معترضان مجسمه «ادوارد کولستون» تاجر برده را واژگون کردند و آن را به رودخانه انداختند.

دیگر شخصیت های جنجالی همچون «وینستون چرچیل» نیز هدف اعتراض ها قرار گرفته است.

مردم بلژیک هم مجسمه «لئوپولد دوم» پادشاه دوران استعماری این کشور را تخریب کردند. لئوپولد دوم پادشاه بلژیک که از وی به عنوان نماد استعمار این کشور در آفریقا یاد می‌کنند، میان سال‌های ۱۸۶۵ تا ۱۹۰۹میلادی در این کشور حکومت می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!