Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار فقره پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدنجیم حسینی ظهر امروز در نشست خبری رؤسای کارگروه تخصصی مبارزه با قاچاق کالای استان با اصحاب رسانه کردستان اظهار داشت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 1311 در خصوص مبارزه با قاچاق در سیستم تقویمی ایران گنجانده و متناسب با آن قوانینی تدوین و تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکله و مادر همه قوانینی که ملاک عمل است، قانونی‌ست که در اسفند 1399 در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و  ارز تصویب و به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با ذکر اینکه بر پایه این قوانین، وظایفی برای دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا تصویب و در ادامه ستاد مبارزه با قاچاق در کشور تشکیل شد، گفت: در این قانون مراجع رسیدگی در ماده 44 تصویب شده که یکی از این مراجع، سازمان‌ تعزیرات حکومتی است.

وی یکی از رسالت‌های سازمان تعزیرات حکومتی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 12 هزار فقره پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رشد 18 درصدی ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در کردستان1200 واحد صنفی متخلف در بروجرد پلمب شد

حسینی با اذعان به اینکه از این تعداد چهار هزار فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده که از سوی نیروی انتظامی معرفی شده است، ادامه داد: این پرونده‌ها شامل قاچاق لوازم خانگی، گوشی موبایل و دام بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 131 رأس دام قاچاق در مرزهای کردستان در حین خروج کشف، ضبط و در اختیار ستاد اجرای فرمان امام(ره) و سازمان فروش املاک تملیکی قرار گرفت، اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون و 762 هزار قطعه جوجه یک‌روزه قاچاق هم عمدتاً در مرز بانه کشف شده اما به‌دلیل اینکه تأیید موارد بهداشتی آن از سوی اداره کل دامپزشکی کردستان امکان‌پذیر نبود، این جوجه‌ها معدوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با ذکر اینکه در زمینه قاچاق طلا و ارز نیز پزونده‌هایی تشکیل شد، عنوان کرد: نتیجه وصولی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در سازمان تعزیرات حکومتی کردستان 20 میلیارد ریال بوده که 16 میلیارد و 672 میلیون ریال آن مربوط به قاچاق است.

انتهای پیام/483/ ز

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... آمار بازرسی ۳ ماهه بازار در استان تهران/ بازار لوازم خانگی رکورددار تخلفات شد اصفهان|کاهش ۶۲ درصد برداشت از حساب کاربران/ مطالبه و ترغیب مردم برای آموزش تخلفات سایبری ضعیف است رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی: دستگاه قضایی باید پایش و برخورد با متخلفین در فضای مجازی را انجام دهد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تعزیرات حکومتی مبارزه با قاچاق کالا تعزیرات حکومتی استان کردستان قاچاق کالا هزار فقره تشکیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل