Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:14:55 GMT

شلیک علیه تنفس!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۱۳۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 80 MB

سلاح‌های شیمیایی نخستین بار در زمان جنگ جهانی اول در مقیاسی گسترده توسط دو کشور آلمان و فرانسه استفاده شد. در این جنگ از گلوله‌هایی حاوی گازهای کلر که باعث خفه شدن سربازان می‌شد، استفاده کردند. در دهه ۶۰ میلادی، در جنگ ویتنام، ایالات‌متحده آمریکا از یک نوع علف‌کش شیمیایی استفاده کرد که «عامل نارنجی» نامیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما کشتار ناشی از حملات شیمیایی وسیع رژیم صدام علیه ایران نسبت به تمامی تجربیات دیگر بشر، بی‌سابقه بود و به همین دلیل جامعه جهانی در دهه ۱۹۹۰ با تدوین پیمانی نابودی سلاح‌های شیمیایی و نیز عدم گسترش این سلاح‌ها و مواد شیمیایی سمی را در دستور کار خود قرار داد. کنوانسیون منع گسترش، تولید، ذخیره و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و نابودی آن‌ها یا کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، در تاریخ ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ در پاریس برای امضا آماده و در سال ۱۹۹۷ اجرایی شد.
 

برچسب‌ها بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت پروندهٔ خبری ویدیوژورنال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت سلاح های شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی ؛مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۰۸:۲۰ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ؛ در جاده مهاباد - سردشت انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید گزارش شد.   وی افزود:نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:این حادثه ۱ مصدوم داشت که بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی مصدوم حادثه به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو