Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:49:21 GMT

آدرس غلط!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۹۹۳

آدرس غلط!

در انتخابات قبلی ترامپ بر خلاف نتیجه نظرسنجی‌ها پیروز شد

تنها دو روز پس از آنکه شبکه خبری فاکس نیوز منتسب به جمهوریخواهان با انتشار نتایج نظرسنجی‌هایش در ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، ویرجینیا و کارولینای شمالی از کاهش محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا خبر داد، نیویورک تایمز و کالج سیئنا نیز نتایج نظرسنجی ملی خود از رأی دهندگان ثبت‌نام شده را رسانه‌ای کرده و نوشتند، جو بایدن دموکرات در سطح کشور 14 درصد از ترامپ جلوتر است و محبوبیت او در 6 ایالت کلیدی و سرنوشت ساز میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و کارولینای شمالی که دارای آرای الکترال قابل توجهی هستند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌گزارش نیویورک تایمز، بر اساس نظرسنجی ملی نیویورک تایمز و کالج سیئنا، در ایالت میشیگان 47 درصد مردم حامی بایدن و 36 درصد حامی ترامپ هستند. در ویسکانسین این رقم برای بایدن به 49 درصد و برای ترامپ به 38 درصد می‌رسد. در پنسیلوانیا نیز 50 درصد امریکایی‌ها طرفدار بایدن و تنها 40 درصد حامی ترامپ هستند. در فلوریدا محبوبیت بایدن 47 درصد و محبوبیت ترامپ 41 درصد است. در آریزونا نیز بایدن با حمایت 48 درصدی از ترامپ که محبوبیت 41 درصدی دارد، پیش است. در کارولینای شمالی میزان حمایت از بایدن 49 درصد و میزان حمایت از ترامپ 40 درصد است. بر اساس این نظرسنجی، بایدن تا حد زیادی در میان زنان، جوانان، امریکایی‌های آفریقایی تبار  و اسپانیایی تبارها محبوبیت پیدا کرده، او حتی توانسته در میان رأی دهندگان سفیدپوست، مردان، میانسالان و سالمندان که به‌طور معمول جزو حامیان ترامپ هستند، محبوبیت‌هایی کسب کند. در نظرسنجی‌های فاکس نیوز هم که پنجشنبه گذشته منتشر شد، آمده بود، بایدن در فلوریدا با 9 درصد فاصله و در کارولینای شمالی و جورجیا با دو درصد فاصله از ترامپ جلو افتاده است. او در تگزاس 45 درصد آرا را دارد در حالی که آرای ترامپ در این ایالت 44 درصد
است. لس آنجلس تایمز هم در گزارشی با استناد به این نظرسنجی‌ها نوشت، اگر انتخابات ایالات متحده فردا برگزار می‌شد، قطعاً ترامپ شکست می‌خورد اما انتخابات فردا نیست و در 4 ماه و نیم پیش‌رو اتفاق‌های بسیار زیادی رخ خواهد داد. بسیاری از تحلیلگران هم با اشاره به این نکته که در سال 2016 هم تقریباً در تمام نظرسنجی‌ها ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود شکست می‌خورد اما در نهایت پیروز شد، حاضر به اظهارنظر قطعی درباره فرد پیروز در انتخابات نوامبر نشدند.
آبزرور، نسخه روزهای یکشنبه روزنامه گاردین انگلیس اما در گزارشی تحلیلی از احتمال اینکه ترامپ در ماه‌های منتهی به انتخابات «رقابت کثیف» را در دستور کار خود قرار دهد خبر داد و نوشت، کارشناسان خبره معتقدند ترامپ هنوز وقت برای جنگیدن و «کثیف جنگیدن» دارد. بیل کریستول، تحلیلگر و سیاستمداری که سابقه خدمت در دو دولت جمهوریخواه را دارد در یک پست توئیتری نوشت: به نظرسنجی‌ها نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید او [ترامپ] نمی‌تواند پیروز شود اما مسیر ترامپ برای پیروزی متکی بر ترغیب امریکایی‌ها نیست؛ متکی بر فرونشاندن میل رأی دهندگان برای مشارکت در انتخابات است، متکی بر دروغ‌های عظیم است، متکی بر مداخلات خارجی است و متکی بر استفاده بی‌شرمانه از قدرت اجرایی برای شکل دادن به رویدادها و ادراکات است. ترامپ یکبار گفته بود می‌تواند یک نفر را در وسط خیابان پنجم نیویورک با تیر بزند و حتی یک رأی را هم از دست ندهد.
کریستول در یک مصاحبه هم گفت: اگر تمام این چیزها درباره ترامپ را در کنار هم بگذارید و این نکته را در نظر داشته باشید که با یک فرد واقعاً بی‌شرم مواجه هستید. بنابراین امکان پذیر است که یک رأی دهنده بی‌میل که در سال 2016 با بی‌میلی به ترامپ رأی داد و حالا می‌خواهد با بی‌میلی به بایدن رأی دهد ناگهان در روز انتخابات تبدیل شود به کسی که با بی‌میلی به ترامپ رأی می‌دهد. این چیزی است که بیش از همه چیز نگرانم می‌کند. بی‌میلی رأی دهندگان برای مشارکت در انتخابات‌های امریکا دهه هاست که وجود دارد اما اینبار همه‌گیری ویروس کرونا بر این بی‌میلی خواهد افزود و همین مسأله فرصت‌های جدیدی را برای ترامپ به وجود خواهد آورد. ترامپ همچنین در روزهای آینده و در ماه‌های نزدیک به انتخابات نوامبر ممکن است بر ویلیام بار، دادستان کل و جمهوریخواهان کنگره فشار بیاورد که بایدن و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق را زیر ذره بین بگیرند و فعالیت‌های اقتصادی پسر بایدن در اوکراین را موشکافی کنند. لورنس تریب، استاد حقوق دانشگاه هاروارد هم می‌گوید: ترامپ ممکن است بدون هیچ پایه و اساسی در اواسط اکتبر اعلام کند واکسن ویروس کرونا کشف شده و سپس وزارت غذا و دارو را مجبور کند، حرف‌های او را تأیید کنند و با این بازی کثیف برای خود رأی جمع کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کارولینای شمالی رأی دهندگان نظرسنجی ها بی میلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد

قاضی پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط دونالد ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه 9 هزار دلار جریمه کرد.

بر این اساس، قاضی خوآن مرکان در حکمی نوشت: این مقدار جریمه ممکن است مانع اهانت های بیشتر ترامپ نشود اما متاسف است از اینکه نمی تواند جریمه سنگین تری برای او در نظر بگیرد.

در این حکم آمده است: دادستان ها در اینجا هشدار دادند که دادگاه نقض بیشتر دستورات حقوقی را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم در شرایطی، مجازات زندان را برای او درنظر می گیرند.

این قاضی هشدار داد در صورتی که ترامپ به نقض حکم ممنوعیت رسانه ای در این پرونده ادامه دهد، او را زندانی خواهد کرد. قاضی پیشتر برای جلوگیری از ارعاب و انتقاد ترامپ علیه شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده، حکم ممنوعیت رسانه ای و اظهارنظر عمومی درباره این پرونده را برای ترامپ صادر کرده بود.

قاضی مرکان، ترامپ را برای هر یک از 9 بیانیه آنلاین خود مبلغ هزار دلار جریمه کرده است. قاضی معتقد است ترامپ دستور او برای عدم انتقاد از شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده را نقض کرده است. دادستان ها 10 پست ترامپ در شبکه های اجتماعی را به عنوان نقض دستور قاضی نشان دادند.

این پست ها در فاصله زمانی 10 تا 17 آوریل توسط ترامپ نوشته شده و شامل مطالبی در اهانت به مایکل کوهن وکیل سابق اوست. ترامپ کوهن را دروغگوی سریالی خوانده است. انتظار می رود کوهن یکی از شاهدان برجسته این دادگاه باشد.

ترامپ همچنین در پست دیگی مدعی شده بود فعالان لیبرال مخفی، در تلاش برای نفوذ در هیئت منصفه دادگاه هستند.

این در حالی است که قرار است قاضی مرکان اعمال جریمه های سنگین تر برای ترامپ را در جلسه استماع روز پنج شنبه بررسی کند. قاضی همچنین به ترامپ دستور داده تا اظهارات خود درباره این پرونده در حساب کاربریش در شبکه اجتماعی تروث سوشیال و وب سایت کمپین انتخاباتی اش را حذف کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز  پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.  

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفیدنخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟