Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه رفتار نادرست قضات با ارباب رجوع پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اعضای بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست حسن نگین‌تاجی رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به نشست‌ با نخبگان و استفاده از نظرات آن‌ها اظهار کرد: با بسیج اساتید نشست‌ها تخصصی برگزار می‌کنیم و این نشست‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شود که در ادامه چنین نشست‌هایی با دانشجویان هم خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فعالیت‌های ما نباید تنها محدود به فعالیت‌های قضایی باشد بلکه در حوزه‌های مختلف روانشناسی و جامعه‌شناسی هم ورود خواهیم کرد و از نظرات نخبگان و کارشناسان این حوزه‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه همه با کمک هم باید گلوگاه‌های فساد را ببندیم افزود: تا گلوگاه‌ها بسته نشود همچنان کثرت پرونده‌ها را خواهیم داشت.

مسوول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تکریم ارباب رجوع و عزمی که در دستگاه قضایی استان جهت تکریم هر چه بیشتر ارباب رجوع وجود دارد اشاره کرد و گفت: هر گونه بدرفتاری قضات با ارباب رجوع به هر دلیل قابل پذیرش نیست و اکنون می‌دانیم که کدام قاضی با مردم رفتار خوب و یا غیر از این دارد و هر قاضی که با مردم رفتار خوبی نداشته باشد ارتقا پیدا نمی‌کند.

نگین‌تاجی در همین خصوص و با ذکر ادله‌ای جهت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3000 مورد ملاقات حضوری مردمی در دستگاه قضایی استان داشته‌ایم.

وی گفت: دستور داده‌ام که هیچ ارباب رجوعی بدون جواب برنگردد و حتی اگر کاری هم انجام ندهیم حداقل حرف مردم را بشنویم به همین منظور دفتر مراجعات مردمی ما فعال است.

تشکیل کارگروه رفع اطاله دادرسی در استان یکی دیگر از اقداماتی است که رئیس‌کل دادگستری به آن اشاره کرد و گفت: در زمینه رفع اطاله دادرسی در استان همین بس که 80 درصد پرونده‌های مسن مختومه شده‌اند بیشتر قضات استان تا 10 و 11 شب از زندگی خود برای رفع اطاله دادرسی وقت می‌گذارند.

وی در پاسخ به دانشجویانی که دغدغه به سرانجام رسیدن کارخانه قند یاسوج و اراضی سقاوه را داشتند به کارهایی که انجام شده اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا در این خصوص با تحقیق بیشتری اظهار نظر کنند چرا که دستگاه قضایی استان آن چه را که عدالت حکم می‌کند در این دو پرونده انجام داده است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما نیز دغدغه بیت‌المال و حقوق عامه داریم و نسبت به واگذاری‌ها حساس هستیم افزود: دستور داده‌ایم که هیچ واگذاری بدون اطلاع انجام نگیرد.

وی با بیان اینکه در بحث فساد و رانت خواری به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و ما نیز نماینده آیت‌‌الله رئیسی در استان هستیم که دغدغه و عزم جدی مقابله با فساد را دارند افزود: در بحث شورای شهر گچساران رای لازم صادر شد در آینده احکام چند شهرداری دیگر استان را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری ارباب رجوع کهگیلویه و بویراحمد دستگاه قضایی استان رئیس کل دادگستری ارباب رجوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود