Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازح، قاضی لبنانی در شهر صور لبنان روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، گفت که از رسانه‌های لبنانی خواسته که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی به خاطر مواضع سفیر آمریکا، با وی مصاحبه نکنند.

وی افزود گفت:‌ دستور من قضایی و قانونی بود و هر کس آن را نمی‌پسندند قانونی می‌تواند علیه آن اعتراض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اظهارات «دورتی شیا» سفیر آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «الحدث» عربستان سعودی، مازح قاضی شهر صور در جنوب لبنان دیروز (شنبه) با صدور حکمی وی را از هرگونه اظهارنظر رسانه‌ای منع کرد.

دادگاه همچنین تمامی رسانه‌های لبنانی را نیز از گفت‌وگو با سفیر آمریکا در این خصوص منع کرد.

مازح در ادامه گفت و گو با المیادین تاکید کرد: من وابسته به حزب‌الله نیستم بلکه مفتخرم که فردی ملی‌گرا باشم و به وطن خود خدمت کنم.

«بشری الخلیل» وکیل لبنانی نیز در واکنش به اقدام سفیر آمریکا در لبنان گفت: گروهی از وکلا قرار است دادخواستی علیه سفیر آمریکا به سبب نقض قوانین‌ تقدیم کنند.

سفیر آمریکا در بیروت جمعه گذشته در سخنانی تلویزیونی مدعی شد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان ثبات این کشور را تهدید می‌کند و حزب‌الله مانع حل بحران اقتصادی در این کشور است.

وی همچنین تهدید کرده که تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل طوائف و جریانات لبنانی همپیمان و حامی حزب‌الله نیز بشود.

شیا گفته بود که واشنگتن از دولتی که در آن حزب الله حضور نداشته باشد، حمایت می کند.

وزارت خارجه لبنان روز یکشنبه سفیر آمریکا در این کشور را به سبب دخالت واشنگتن در امور داخلی لبنان احضار کرد.

پیشتر هم سخنان و اقدامات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا در بیروت مورد انتقاد گروه‌های لبنانی و نمایندگان پارلمان این کشور قرار گرفته بود.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا سفیر آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها