Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@18:27:54 GMT

کشف ۱۶ تن مواد مخدر در یک هفته

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۹۷۴۸

کشف ۱۶ تن مواد مخدر در یک هفته

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود: میزان دقیق کشفیات مواد مخدر در هفته آخر خرداد ۱۶هزار و ۲۳۴ کیلوگرم است. این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰هزار و ۲۵۷ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: ۱۴هزار و ۴۸۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دبیرکل ستاد درباره میزان کشفیات سایر مواد هم اعلام کرد: از این میزان کشفیات، ۱۱۳۴ کیلوگرم حشیش، ۳۲۲ کیلوگرم هروئین، ۱۳۱ کیلوگرم شیشه، ۷۹ کیلوگرم گراس و ۸۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر هم اظهار داشت: در هفته پایانی خرداد در مجموع ۶۵۴۶ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر به خصوص طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۰۸۱ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۳۹۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند و در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۶ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی گفت: بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این بازه زمانی مربوط به هفت استان کشور است. بیشترین حجم کشفیات با ۳۶۰۲ کیلوگرم یعنی معادل ۲۲ درصد کشفیات مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و خراسان جنوبی با ۳۰۴۴ کیلوگرم، کرمان با ۲۳۳۳ کیلوگرم، یزد با ۱۵۱۴ کیلوگرم، اصفهان با ۹۱۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۸۶۵ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۲۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در هفته پایانی خرداد، سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله با مواد مخدر یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور ۶۰ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۵۷ دستگاه خودرو و ۳۰ قبضه سلاح توقیف شد و ۶۳ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر تریاک هروئین معتادان متجاهر قاچاق معتاد درصد کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه