Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو ماه امسال ۹۰ معاینه جسد در این اداره کل انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع اجساد علت فوت ۳۲ مورد بدون کالبد گشایی و تنها از روی ظاهر علت مرگ مشخص شده است که شامل مرگ های طبیعی می شود و علت مرگ ۵۸ نفر نیز با انجام کالبد گشایی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از شهروندان خواست تا در موارد فوتی‌ داخل منزل با پزشکی قانونی تماس نداشته باشند و فوتی‌های غیر مشکوک را باید به دادپزشک اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: از شهروندان می خواهیم که در صورت فوت عادی بستگان در منزل به شماره ۰۹۱۵۹۸۷۴۰۵۷ دادپزشک استان تماس بگیرند، در طرح داد پزشک، صدور جواز دفن ساماندهی و از ارجاع غیر ضروری اجساد به مراکز پزشکی قانونی در استان جلوگیری می شود.

وی افزود: این طرح با خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم موجب کاهش مراجعه کننده ها، کاستن از تشریفات اداری و نیز کاهش ورودی به دستگاه قضایی می شود.

وی گفت: با اجرای طرح دادپزشک بخش قابل توجهی از ارجاعات بی مورد به تالارهای تشریح جلوگیری خواهد شد.

محمدزاده افزود: دادپزشکان، پزشکان متخصص و کارشناسان آموزش دیده ای هستند که نسبت به مشاوره به مراکز درمانی و کادر پزشکی و نیز معاینات اجساد و صدور جواز دفن اقدام می کنند، این افراد در صورت تشخیص فوت طبیعی و غیرضروری بودن ارجاع اجساد به تالارهای تشریح و تعیین دقیق علت فوت برای متوفی جواز دفن صادر می‌کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در دو ماه سال جاری چهار هزار و ۳۷۴ مورد فعالیت در چهار حوزه معاینه، متوفیات، آزمایشگاه و کمیسیون ها انجام شده است که در مقایسه با سال ۹ درصد کاهش دارد.

محمدزاده افزود: در سال گذشته نیز ۶۳۹ جسد به پزشکی قانوین استان ارجاع داده شد که از مجموع این تعداد مرگ ۱۷۳ نفر طبیعی اعلام شد و ۴۱۹ مرگ غیر طبیعی بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع فعالیت های انجام شده از سوی پزشکی قانونی استان سه هزار و ۵۵۵ مورد مربوط به معاینه ها، ۷۱۲ مورد آزمایشگاه و ۱۷ مورد نیز کمیسون ها بوده است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی سازمان پزشکی قانونی کشور بجنورد خراسان شمالی سازمان پزشکی قانونی کشور خراسان شمالی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ضمن تایید جسد پیدا شده در سد قشلاق سنندج گفت: امروز جسد برای بررسی تعیین هویت و علت مرگ، تحویل پزشکی قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، امروز در فضای مجازی و کانال‌های محلی فیلم پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج پخش شد که در آن نشان می‌داد جسد یک مرد در نزدیکی سد قشلاق (وحدت) افتاده است.

بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: جسد پیدا شده امروز جهت تعیین هویت و بررسی علت مرگ تحویل پزشکی قانونی داده شد.

وی افزود: اقدامات لازم برای اطلاع از زمان و چگونگی فوت این فرد آغاز شده است و پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سد قشلاق یا وحدت، در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان ایران واقع شده است که آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 751148

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان