Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: قلم‌زنی یکی از هنرهای بسیار ارزشمند و فرهمند در تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین است.

محمد مهرافزون در مراسم آئین رونمایی از نرم‌افزار قلم‌زنی به نام قلم ماندگار اثر آقای  شاه ولایتی ویژه آموزش رشته قلم‌زنی روی فلزات (ورشو سازی) که امروز ۸ تیرماه صورت گرفت، اظهار کرد: قلم‌زنی یکی از هنرهای بسیار ارزشمند و فرهمند در تاریخ فرهنگ و هنر ایران‌زمین است و در نزد ایرانیان، علاقمندان و هنرمندان از جایگاه  والای  برخوردار است به‌طوری‌که خانواده‌های ایرانی از طرح‌های نقوش قلم‌زنی در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنند و از آن‌ها لذت و بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امید است رشته هنری قلم‌زنی و سایر رشته‌های هنری به‌صورت شاخص در سطح استان و حتی کشور زبان زد باشد و بتوانیم موفقیت‌های چشمگیری را در رشته‌های هنری کسب کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: این رشته از دیرباز دارای اعتبار و رتبه در سطح کشور است و بروجرد را به نام شهر ورشوسازی می‌شناسند.

مهرافزون اضافه کرد: آموزش‌وپرورش در توسعه رشته‌های هنرستان‌ها می‌تواند گامی بلند در جهت  رشته‌های مهارتی و هنری برای احیای هنرهای ایرانی و اسلامی بردارد و هنرآموزان را به  این‌گونه رشته‌ها به‌ویژه قلم‌زنی علاقه‌مند کرد و شرایط لازم را فراهم نمود تا در آینده این رشته‌های تحصیلی و فنی باعث اشتغال‌زایی شوند.

وی بیان کرد: توسعه رشته‌های مهارتی و هنری مورد توجه وزارت آموزش‌وپرورش است و تأسیس و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در سال گذشته نیز در همین راستا انجام گرفته است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی از طریق مهارت‌آموزی در بین هنرجویان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش از سیاست‌ها و رویکردهای مهم دولت برای ایجاد کسب‌وکار و اشتغال‌زایی در بین جوانان است.

مهرافزون عنوان کرد: تنوع رشته‌های شاخه کاردانش که حدود ۱۶۰ رشته مهارتی را در خود جا داده است سبب شده که زمینه تحصیل و کسب مهارت برای کلیه دانش آموزان پایه نهم که علاقمند به تحصیل در این شاخه هستند روزبه‌روز بیشتر شود.

وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد این ظرفیت و قابلیت را جهت فراهم کردن زمینه رشد و مهارت‌آموزی  برای دانش آموزان  علاقمند به وجود آورده است.

مدیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سال گذشته بعد از حدود ۴۰ سال رشته قلم‌زنی را به‌صورت برون‌سپاری ایجاد و راه‌اندازی کردیم و زمینه تحصیل و یادگیری این هنر اصیل و ماندگار را برای ۲۰ نفر از دانش آموزان  علاقمند به یادگیری این مهارت فراهم شود.

مهرافزون خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز علاوه برهنرستان کاردانش دخترانه عماد که این رشته در آنجا اجرا می‌شود و هنرستان‌های دیگری نیز کار ثبت‌نام و پذیرش هنرجویان علاقمند به این رشته هنری برعهده دارند.

وی گفت : با طراحی و ساخت این اپلیکیشن توسط آقای شاه ولایتی  که هم نسخه اندروید مخصوص موبایل وهم نسخه تحت ویندوز آن امروز رونمایی شد هنرجویان و مربیان گرامی می‌توانند آموزش  این رشته را نیز به‌صورت آنلاین و مجازی دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت آموزش وپرورش قلمزني مدیر آموزش وپرورش قلم زنی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش