Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از برگزار آزمون وکالت این آزمون در ۳ مهر امسال خبر داد.

علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود گزارشی از روند برگزاری آزمون وکالت ۹۸ مرکز وکلای قوه قضائیه ارائه داد و گفت: برای نخستین بار توانستیم آزمون را با ویژگی‌های منحصربفردی برگزار کنیم که دو ویژگی قابل توجه آن برگزاری آزمون به صورت ملی و همزمان در سراسر کشور و نیز دومرحله‌ای بودن آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر این که آزمون‌های کشور به صورت تستی که بدترین نوع ممکن است برگزار می‌شود، افزود: آزمون وکالت را در دو مرحله تستی و مصاحبه برگزار کردیم تا پذیرفته‌شدگان از مجموع نتایج دو آزمون مشخص شوند. از میان ۱۰۷ هزار شرکت‌کننده، تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۰ تن به آزمون دوم و مصاحبه دعوت شدند که به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در مدت زمان دو ماه کاری آزمون از داوطلبان اخذ شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم آزمون وکالت، ۴۵۵ استاد دانشگاه، وکیل عالی‌رتبه دادگستری یا قاضی مجرب با ما همکاری کردند و حدود ۱۰۰ نیروی اجرایی به روند برگزاری آزمون یاری رساندند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: مرحله دوم آزمون در ۷ منطقه مختلف کشور برگزار شد. در هر منطقه ۳۰ تیم مصاحبه‌گر به صورت همزمان آزمون و مصاحبه را برگزار کردند و این نکته هم قابل توجه است که تمام فرآیند آزمون به شکل کاملاً الکترونیکی برگزار شد. همچنین از یک بازه‌ای تمام فایل‌های صوتی مصاحبه داوطلبان را ضبط کردیم تا در صورت نیاز با استفاده از آن‌ها به اعتراضات رسیدگی کنیم.

وی با اعلام اینکه روانشناسان در تمام مراحل آزمون شفاهی داوطلبان را همراهی می‌کردند تا آن‌ها را از نظر روانی آماده کنند، گفت: داوطلبان ۳۰ دقیقه کامل وقت داشتند تا به سؤالات مختلف حقوقی و کیفری پاسخ دهند. همچنین پیش از آزمون در تست روان‌شناسی شخصیت شرکت داشتند تا بر اساس شناخت کافی از داوطلب آزمون گرفته شود.

رئییس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: نتایج آزمون به داوطلبان اعلام شده و کارنامه نهایی تا پایان تیرماه در اختیار داوطلبین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای نمره‌دهی نهایی نمرات کتبی و شفاهی ترازگیری شده است، گفت: در آزمون وکالت ۹۸ از بین ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر، در حدود ۳۰۰ نفر از داوطلبان از سوی اساتید ما رد شدند. به جز این مجموع نمرات کتبی و شفاهی حدود نیمی از داوطلبان به حد لازم نرسید و امتیاز لازم برای قبولی را کسب نکردند و در نهایت بیش از ۵ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز پذیرفته شدند.

بهادری‌جهرمی در ادامه گفت: آزمون وکالت سال ۹۹ روز سوم مهرماه برگزار می‌شود. سازمان سنجش مجری برگزاری این آزمون است ثبت‌نام آن مرداد ماه از طریق درگاه سازمان سنجش انجام می‌شود. همچنین منابع آزمون همان منابع آزمون سال قبل خواهد بود با اندک تغییراتی که بر اساس تغییر در قوانین رخ داده است. خوشحالیم که کانون وکلا نیز از ما تبعیت کرد و منابع خود را به منابع آزمونی ما نزدیک کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزمون وکالت 99 مرکز وکلای قوه قضائیه برگزاری آزمون آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: «به اطلاع داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید.

به گزارش مهر، کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.»

به دلیل وقوع سیل در استان خراسان جنوبی حدود ۶۰ داوطلب از آزمون صبح پنجشنبه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ جا ماندند.

دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش تاکید کرده بود: با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای این گروه را در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع به این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را تا دو هفته آینده حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود