Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا تکذیب دونالد ترامپ در خصوص گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز را رفتاری معمول از رئیس‌جمهور این کشور و فرار ترامپ از بار مسئولیتش دانست.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، که این روز‌ها جنجال‌های فراوانی را در عرصه سیاسی این کشور به دلیل افشاگری‌های خود در کتابش به‌پا کرده است، گفت: چیز‌های زیادی وجود دارد که ما نمی‌دانیم، بنابراین باید جانب احتیاط را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه از توییت‌های رئیس‌جمهور متوجه شدیم امروز نیز روز دیگری در دفتر کاخ سفید ترامپ است.

بولتون اظهار بی‌اطلاعی رئیس‌جمهور آمریکا از ادعای رشوه روسیه به نیرو‌های طالبان برای کشتن سربازان ناتو را موضوعی قابل تامل برای گنجاندن در کتاب خاطرات خود دانست.

وی گفت ترامپ با تکذیب اطلاع از این گزارش تنها در تلاش برای رفع مسئولیت از خود است. بولتون افزود: انگیزه رئیس‌جمهور از این کار چیست؟ اینکه روس‌ها برای کشتن آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند و ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم برای ما بسیار بد خواهد بود؛ بنابراین ترامپ با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع مسئولیتی را متوجه خود نمی‌کند. به تبع آن انتقادی علیه او برای سکوت در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مقام سابق کاخ سفید یادآور شد این همان بخشی است که ترامپ برای تصمیم‌گیری در عرصه امنیت ملی با مشکل مواجه است. این مشکل به موقعیت شخصی او مربوط می‌شود.

ترامپ روز یکشنبه نسبت به ادعای مطرح شده علیه روسیه در خصوص رشوه به طالبان برای قتل نیرو‌های ناتو ابراز بی‌اطلاعی کرد. کاخ سفید نیز روز گذشته اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از گزارش‌های ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داده، اطلاع نداشته است.

از سوی دیگر بایدن در واکنش به انتشار خبر نیویورک‌تایمز به ترامپ تاخت و گفت اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مسئله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شد که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه، سال گذشته بابت حملات موفق علیه نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف ناتو در افغانستان پیشنهاد پول می‌داد. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، این گزارش‌ها به اطلاع دونالد ترامپ رسید، اما او هیچ اقدامی برای تلافی انجام نداد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جان بولتون دونالد ترامپ نیویورک تایمز نیویورک تایمز رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند