Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به گزارش دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل با اشاره به آمار و مستندات کشفیات موادمخدر تصرح کرد: ایران، پرچمدار مبارزه با موادمخدر در جهان است.

«کاظم غریب آبادی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ برابر این گزارش که هفته پیش منتشر شد، ۶۴۴ تن از ۷۰۴ تن تریاک، ۲۵ تن از ۹۷ تن هرویین، و ۲۱تن از ۴۳ تن مرفین در سراسر جهان، فقط توسط ایران کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ایران با کشف مجموع ۶۹۰ تن از ۸۴۴ تن تریاک، هروئین و مرفین (معادل ۸۲ درصد)، پرچمدار کشفیات تریاک و مشتقات آن در جهان است.

سفیر کشورمان عنوان کرد که بعد از ایران، افغانستان و پاکستان با کشف به ترتیب ۵۰ و ۲۹ تن تریاک و مشتقات آن، با فاصله طولانی پس از ایران قرار دارند. 

طبق گزارش سازمان ملل، ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ تن حشیش نیز کشف کرده است.

غریب آبادی جمعه گذشته نیز در نشست ویژه کمیسیون مواد مخدر که به مناسبت گرامیداشت روز بین المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر برگزار شد، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.

وی افزود: از دولت های عضو، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر، و سایر نهادهای بین المللی انتظار می رود تا به کمپین ملی کارآمد و جامع ایران در مبارزه و رسیدگی به معضل جهانی مواد مخدر، به شیوه ای که حمایت بین المللی کافی فراهم شده و همبستگی لازم نیز نشان داده شود، اذعان نمایند و قدردان آن باشند.  

سفیر کشورمان به سیاست های ایران در رسیدگی به چالش مواد مخدر هم پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکرد متوازنی در حوزه مواد مخدر دارد و ضمن مقابله هوشمند علیه مافیای مواد مخدر، طرح ها و سیاست های کاهش تقاضا را نیز با هدف به حداقل رساندن پیامدهای منفی سوء مصرف مواد مخدر و ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد یک جامعه رها از سوء مصرف مواد مخدر، در دستورکار خود قرار داده است.   

اخبار مرتبط غریب آبادی: ایران به‌رغم تحریم‌ها بیشترین حجم مواد مخدر را کشف کرده است 30 درصد زندانیان استان سمنان مرتبط با مواد مخدر هستند 30 باند حمل و توزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی متلاشی شد کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در تهران امحاء 30 تن انواع مواد مخدر در کرمان امحاء 40 تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف 91 تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف دو هزار و 600 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی جرم 75 درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مواد مخدر مواد مخدر در ایران کاظم غریب آبادی کشف مواد مخدر در ایران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مواد مخدر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ شریف رحیمی از اجرای طرح ۲ روزه ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۴۴ فروشنده معتاد متجاهرو قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان لنگرود جمع‌آوری و دستگیرشدند.
فرمانده انتظامی لنگرود به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تامین و ارتقای امنیت درجامعه اشاره وتصریح کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.
سرهنگ شریف رحیمی اضافه کرد: با دستگیری این افراد، یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو وی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲