Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:07:59 GMT

ماجرای اجاره پشت‌بام چه بود؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۱۰۵۴

ماجرای اجاره پشت‌بام چه بود؟

به گزارش جماران؛ در حالی که در فضای مجازی با انتشار آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری، جو روانی جدیدی علیه بازار اجاره راه افتاده است، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: وزارت راه، اجاره این موارد را تایید نمی‌کند و اصلا امکان اجاره این قسمت از ساختمان وجود ندارد.

«محمود محمودزاده» عصر یکشنبه در خصوص انتشار آگهی‌های اجاره انباری و پشت بام در فضای مجازی که این روزها دست به دست می‌شود و باعث افزایش هیجان کاذب در بازار اجاره شده است، گفت: وزارت راه این آگهی ها را تایید نمی کند و قراردادی در این زمینه به صورت رسمی منعقد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازار مسکن، اقتصاد قابل توجهی دارد و جذاب است، گفت: به دلیل جذابیت اقتصادی در بازار مسکن، این قبیل دلالی‌ها هم دیده می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد که هیچ مرجع رسمی خبر اجاره پشت بام و انباری به خانواده ها را تایید نکرده است و گفت: امکان اجاره این قسمت های ساختمان وجود ندارد.

وی گفت: لازم است کار ویژه ای در این بخش صورت بگیرد و فورا فضای مجازی خالی از آگهی های غیر واقعی اجاره و فروش شود.

محمودزاده طراحی واحدهای اجاره موقت را برنامه ای مهم برای ساماندهی بازار اجاره دانست و گفت: نیروی کار زیادی فارغ از خانواده به تهران می آید و برای همین به پانسیون هایی برای اجاره موقت به این افراد نیازمندیم که قبلا شهرداری در غالب گرم خانه‌ها در یک مقطعی اجاره می‌داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که سازمان حمایت از مصرف کننده در حال تهیه طرحی برای چارچوب مندکردن آگهی‌ها در فضای مجازی است و گفت: هفته گذشته در جلسه ای که به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد، در خصوص آگهی های غیر واقعی اجاره و فروش ملک با قیمت چند برابر بحث شد. این موضوع دغدغه حاکمیت بوده و قرار است برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش جماران، در روزهای اخیر، با طرح شایعات مختلف درباره بازار اجاره و مسکن به گرانی و نابسامانی این بازار دامن زده می شود. بسیاری از این شایعات و ادعاها، فاقد واقعیت خارجی بوده و تنها با هدف ملتهب کردن فضای اقتصادی منتشر می شود.

دولت با هدف ساماندهی بازار اجاره طرح هایی را در دست اجرا دارد که بر اساس مهم ترین آنها، افزایش بیش از ۲۵ درصدی نرخ اجاره ممنوع می شود.

وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره در شهر تهران ٢٥ درصد است و اگر مالکین این مصوبه را رعایت نکنند هیچ دادگاهی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نخواهد کرد.

اخبار مرتبط تصمیمات دولت برای مطالبات و مسکن جامعه ایثارگران وعده معاون وزیر راه در خصوص تحویل مسکن مهر قیمت های نجومی رهن کامل مسکن در بالای شهر تهران/ 8 تیر 99 جلسه اقدام فوری کنترل بازار مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس قیمت مسکن 7 سال پیش در تیر ماه+ جدول وام مسکن افزایش می‌یابد؟ دو دستور رییس جمهور در خصوص مسکن پایان مهلت ثبت نام قطعی مسکن ملی تا ساعت ۲۴ امشب

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا فضای مجازی اجاره پشت بام اجاره پشت بام در تهران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازار اجاره فضای مجازی پشت بام آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود