Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوش‌بینی به آمریکایی‌ها کشور را هفت سال معطل کرد؛ اما هنوز عده‌ای برای رفع مشکلات داخلی به آمریکای درمانده در برخورد با کرونا دل بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسین صفارهرندی یکشنبه‌شب در آیینی که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در مسجد امام سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا در رفع مشکلات خود درمانده شده است؛ اما عده‌ای در داخل از کشور به فکر مذاکره با آمریکا هستند و با خوش‌بینی تمام تصور می‌کنند که اگر با آمریکا مذاکره کنند، تمام مشکلات کشور برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عده‌ای به‌طور دائمی می‌گفتند که ما می‌توانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و زبان جهانیان را می‌فهمیم؛ اما اکنون که در سیاست‌های خود درمانده شده‌اند، به نیروهای جهادی روی آورده‌اند و نسخه‌های آن‌ها را مورداستفاده قرار می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به آن‌ها می‌گوییم که اگر این اقدامات را از همان روزهای ابتدای کارتان و هفت سال گذشته مورد توجه قرار می‌دادید، امروز مشکلات متعددی که گریبانگیر کشور شده است، وجود نداشت و زمان را هم از دست نمی‌دادیم.

صفارهرندی با تأکید بر لزوم توجه به سیاست خارجی اظهار کرد: عده‌ای همواره می‌گفتند که گذشتگان، سیاست خارجی را نمی‌فهمند و زبان جهانیان را نمی‌دانند و ما باید به میدان بیاییم تا کارها را سامان دهیم؛ اما اکنون خودشان به نسخه‌های قدیمی رسیده‌اند و مشخص نیست که چه کسی باید پاسخ معطلی هفت ساله کشور را بدهد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خود تأکید فرموده بودند که هزینه سازش به‌مراتب از مقاومت بیشتر است؛ اما عده‌ای به این امر توجه نکردند و با خوش‌بینی تمام، گفت‌وگو با آمریکا را راه‌حل همه مشکلات موجود در داخل کشور می‌دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها امروز باید بدانند که اگر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان کشور در همان روزهای ابتدایی توجه می‌کردند، امروز درگیر مشکلات کنونی نبودیم.

صفارهرندی ادامه داد: امروز در حالی عده‌ای رفع مشکلات کشور را به تصمیم آمریکایی‌ها گره زده‌اند که توجه نمی‌کنند دولتمردان این کشور در رفع مشکلات کنونی خود از جمله درگیری با ویروس کرونا درمانده شده‌اند و نمی‌دانند باید چه اقدامی انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: آمریکایی‌ها امروز در حالی از حقوق بشر سخن می‌گویند که مواضع متناقض آن‌ها در مقابل حقوق بشر همواره پیش چشم جهانیان قرار داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن‌ها مقابل جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و در عین حال، در کشور خود نیز در درمان سیاه‌پوستان و افراد مسن که درگیر ویروس کرونا شده‌اند، اولویت را جای دیگری قرار می‌دهند.

صفارهرندی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در عین حال که به‌طور خیلی واضح در پیش چشم جهانیان، حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند؛ اما برای دیگر کشورها از جمله ایران اسلامی نسخه عدم رعایت حقوق بشر می‌پیچند و این سیاست‌های متناقض امروز پیش چشم جهانیان قرار دارد.

وی بیان کرد: داعش که ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌ها بود، از سوی آن‌ها حمایت می‌شد تا در حق مردم مسلمان منطقه جنایت‌های فراوانی را ترتیب دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها در شرایطی از حقوق بشر سخن می‌گویند که خود یکی از بزرگ‌ترین نیروهای تروریست منطقه را پرورش داده‌اند.

انتهای پیام/74014/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا مجمع تشخیص مصلحت نظام آمریکایی ها صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات کشور سیاست خارجی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت درمانده شده آمریکایی ها رفع مشکلات خوش بینی حقوق بشر عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند