Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد ولی‌زاده دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌ها تعطیل شدند. اکنون بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این اماکن بازگشایی شوند اما به دلیل ازدحام جمعیت در آنها، بازگشایی بدون حق عرضه قلیان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: طبق تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با مصرف دخانیات، عرضه قلیان و دخانیات در اماکن عمومی مانند قهوه خانه‌ها ممنوع است اما متاسفانه در کلان شهری مثل تهران جرائم بازدارنده خوبی، جهت اجرای قوانین وجود ندارد.

دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: بازرسی برای عدم عرضه قلیان در واحدهای پذیرایی و سفره‌خانه‌ها به خوبی انجام می‌شود و ادامه دارد اما میزان جرائم بازدارنده، کافی نیست.

او گفت: به گفته سازمان جهانی بهداشت، مصرف دخانیات سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن افراد می‌شود و مصرف کنندگان در صورت ابتلا به بیماری کرونا بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار می‌گیرند.

 دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: مستندات مراکز مختلف به دادستان مختلف ارسال و این نهاد با تاکید بر اجرای منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: عرضه قلیان در قهوه خانه ها ممنوع

او در پایان گفت: با پیشنهاد معاونت بهداشت، تیم‌های گشت به همراه تعزیرات برای بازرسی تشکیل شده است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران قهوه خانه عرضه قلیان قهوه خانه خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری

مدیرعامل نمایندگی ستاددیه ایلام با بیان اینکه سال گذشته 155 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری 12 زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، مراد بابایی اظهار کرد: به مناسبت روز معلم با کمک ۲۸ میلیون تومانی دو بانوی معلم بازنشسته و همچنین کمک ستاد دیه، زمینه آزادی یکی از زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری ۱۲ زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

مدیر عامل نمایندگی ستاد دیه ایلام تاکید کرد: خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۷۱۴۲-۹۹۸۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ متعلق به ستاد دیه استان ایلام واریز کنند.

کد خبر 749802

دیگر خبرها

  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!