Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه حمایت از تولید استان گفت:از امروز لوازم خانگی در استان که بدون کد و قیمت باشد مشمول کالای قاچاق می‌شود.

امین زاده گفت: برای ساماندهی التهاب بازار لوازم خانگی تقریبا تمام تولیدات استان در زمینه لوازم خانگی دارای بارکد ۱۳ رقمی برای تعیین تاریخ تولید و اصالت کالا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه قیمت کالا‌ها از طریق تولید کننده‌ها در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است خریداران می‌توانند با نصب اپلیکیشن و کد ستاره ۴ ستاره ۷۷۷۷ مربع از اصالت کالا قیمت مصوب کالا در سطح عرضه و ضمانت آن آگاهی یابند.

امین زاده با تأکید بر ضرورت اخذ کدشناسه کالا‌های مشمول که از اواخرسال گذشته اجرایی می‌شود، شفافیت درسطح عرضه، خدمات پس ازفروش کالا، حمایت ازاشتغال پایدار، استعلام اصالت کالا و اخذ حقوق دولتی از دیگر موارد مهم در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه ثبت کالا‌ها در سامانه، از کاهش آمار انبار‌های درصف انتظار از ۲۹هزار واحد درسال‌های گذشته به ۵۰۰ واحد خبر داد و افزود: ورود و خروج کالا‌ها به انبار‌ها از نظر کیفی، کمی و ارزش ریالی تحت نظارت و کنترل کامل رصد می‌شود و براساس دستوالعمل‌های ابلاغی پایش ۱۱ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبار‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

او با اشاره به کسب رتبه یک کشوری استان در زمینه ثبت حواله کالا درسامانه جامع انبار‌ها گفت: اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی برقی، البسه و پوشاک و کیف و کفش الزامی بوده و با تعامل کامل با انجمن لوازم خانگی استان ۷۲۹ کدشناسه برای ۵۳ واحد تولید کننده در این حوزه و ۱۴ مرجع توزیعی دارای برند رسمی صادر و قیمت کالا‌ها نیز در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

امین زاده فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی از طریق رسانه‌های جمعی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیاز اساسی امروز جامعه دانست و افزود: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه علاوه بر اهداف یادشده در جهت تأمین منافع اصناف و واحد‌های تولیدی استان بوده و در قالب تور‌های رسانه‌ای باهدف جلوگیری از سودجویی‌ها و اعتمادبه کالای ایرانی اقدامات لازم دنبال خواهد شد.

او قیمت رقابتی، کیفیت رقابتی و زمان عرضه مطلوب را از شاخص‌های اساسی در تولید و اشتغال استان ارزیابی کرد و گفت: سازمان صمت استان از تولید کنندگان صنعت کیف و کفش و البسه و پوشاک به عنوان صنایع برتر استان در زمینه ایجاد اشتغال و تولید همواره حمایت خواهد کرد و در این راستا به منظور پیشگیری از جعل برند و برخورد با سوء استفاده کنندگان از نام و برند کفش تبریز اقدامات حمایتی نظیر تأمین مواد اولیه و صدور کد شناسه کالا برای محصولات تولیدی را تداوم خواهیم داد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت نهادینه شدن رصد کالا در استان به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی گفت: با شناسه دارشدن کالا‌های تولیدی استان در حوزه لوازم خانگی، کیف وکفش و البسه و پوشاک در مراحل بعدی اجرا قرار دارد.

رضازاده گفت: برنج، چای، شکر، لاستیک، ذرت دامی، کنجاله سویا و روغن موتور از جمله‌ی ۱۲ قلم کالای اساسی مشمول ثبت رسید حواله در سامانه است و در همین راستا فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ملزم به ثبت رسید حواله در سامانه هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناسه دار کردن کالا بازار لوازم خانگی سازمان صمت لوازم خانگی امین زاده انبار ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد