Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@20:30:33 GMT

اولین توریستی که در فضا قدم خواهد زد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۲۱۷۱

اولین توریستی که در فضا قدم خواهد زد

اولین توریستی که در سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته و در فضا قدم خواهد زد، مشخص شد.

به گزارش شریان نیوز،به نظر می‌رسد سفر به فضا و تماشای آن برای همه افراد هیجان انگیز باشد و کمتر کسی باشد که دلش نخواهد شگفتی‌های کیهان را ببیند. این آرزو برای بشری که روزی رویای پرواز در آسمان را در سر داشت دست نیافتنی نیست و در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که در حوزه فضا و گسترش فناوری در این زمینه رخ داده است افراد می‌توانند خود را برای تحقق آن آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در همین راستا یک شرکت خصوصی روسی طی توافقنامه جدید گردشگری اقدام به اعزام یک توریست به فضا خواهد کرد. این فرد یک تاجر روسی است که به عنوان اولین توریست فضایی خصوصی از بخش روسی ISS در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی قدم می‌زند.

هزینه دقیق این سفر هنوز اعلام نشده است، اما اولین تاجری که در سال ۲۰۰۱ به ISS مراجعه کرد ۲۰ میلیون دلار برای یک سفر ۸ روزه پرداخت کرد. جزئیات دقیق توافق نامه فضایی تأیید نشده است، اما دو فضانورد با پرداخت هزینه در سال ۲۰۲۳ به ISS منتقل می‌شوند و یکی از آن‌ها به بیرون می‌رود. قرار است یکی از شرکت کنندگان در این سفر به همراه یک کیهان نویس حرفه‌ای روسی، یک پیاده روی از بخش متعلق به روسیه در اطراف ایستگاه فضایی انجام دهد.

از سال ۲۰۰۱، Space Adventures و Roscosmos هشت گردشگر را با پرداخت هزینه به ISS برده‌اند و حالا ناسا و سایر شرکای بین‌المللی‌اش به دنبال ارائه خدمات مشابهی هستند که آن را برای اولین بار تجربه می‌کنند.

به گفته فضانوردان، سفر به فضا و بازدید از ایستگاه به نظر می‌رسد بیشتر یک چالش باشد، زیرا سفر به فضا نیاز به آموزش گسترده دارد و می‌تواند از نظر جسمی خسته کننده باشد.

هزینه دقیق رسیدن به ISS هرگز فاش نشده است، اما تصور می‌شود سفر با SpaceX کم هزینه‌تر از Roscosmos و حدود ۵۵ میلیون دلار برای هر صندلی باشد در حالیکه بلیط سایوز (شرکت فضایی) برای سفری مشابه ۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که توانایی ارسال افراد به ISS را دارند از جمله Boeing's Starliner که با مشکلات فنی روبه‌رو شده و هنوز پرواز موفقی نداشته است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود

ایتنا - راهبران ناسا و بوئینگ به خبرنگاران گفتند که اولین ماموریت استارلاینر که کپسول دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد، به سمت تاریخ پرتاب تاریخی 6 مه نزدیک می‌شود.
ناسا و بوئینگ به این نتیجه رسیدند که این کپسول پس از تکمیل بررسی آزمایشی حیاتی پرواز در روز پنجشنبه آماده پرتاب است. بدون هیچ مشکلی، فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز عصر روز 6 مه سوار استارلاینر خواهند شد و با موشک United Launch Alliance Atlas V  به فضا خواهند رفت.

به گزارش ایتنا، حدود 24 ساعت بعد، دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسند و حدود یک هفته در آنجا می‌مانند. استارلاینر به ایستگاه متصل خواهد ماند و این دو نفر از آن برای بازگشت به زمین استفاده خواهند کرد. در مجموع پنج چتر نجات، استارلاینر را از سرعت مداری فوق‌العاده کم می‌کنند تا فرود نرم در جایی در غرب ایالات متحده را امکان‌پذیر کنند.

این دومین پرواز استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است؛ اولین پرواز، یک ماموریت بدون خدمه به نام آزمایش پرواز مداری-2، در ماه مه 2022 انجام شد. اگر بوئینگ و ناسا نتوانند ماموریت تاریخ 6 می را انجام دهند، فرصت‌های پرتاب دیگری در 7، 10 و 11 می وجود دارد.

اهمیت این ماموریت را نمی‌توان دست کم گرفت. ناسا در سال 2011 برنامه خدمه تجاری (CCP) را برای خرید خدمات حمل و نقل فضانوردان از صنایع خصوصی ایجاد کرد. ناسا اسپیس‌ایکس را تحت یک قرارداد چند میلیارد دلاری انتخاب کرد. اما برخلاف اسپیس ایکس که هر شش ماموریت را طبق قرارداد اصلی به همراه موارد دیگر تکمیل کرده است، استارلاینر بوئینگ به دلیل مشکلات فنی متعدد به شدت به تعویق افتاده است.

بوئینگ به دلیل این تاخیرها بیش از 1.5 میلیارد دلار هزینه‌های اضافی را متحمل شده است. این غول هوافضا اخیراً  به دلیل خرابی در واحد هواپیمای تجاری خود با نظارت تجاری مواجه شده است. اوایل سال جاری اعلام شد که دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ در پایان سال 2024 از سمت خود کناره گیری می‌کند.

برای ناسا، یک فضاپیمای جدید به معنای دوبرابر کردن منابع حمل و نقل فضانوردان آمریکا و معرفی درجه‌ای از افزونگی مورد نیاز به برنامه پروازهای فضایی انسانی آژانس است. اگر بوئینگ این آزمایش را انجام دهد، استارلاینر به گواهینامه نهایی خود دست خواهد یافت و می‌تواند ماموریت‌های منظم خود را تحت قرارداد CCP آغاز کند.

ناسا تشخیص داد که احتمال از دست دادن خدمه با این ماموریت استارلاینر 1 در 295 است که بالاتر از احتمال 1 در 270 مورد نیاز ناسا است. جیم فری، معاون ناسا، گفت: « جان اعضای خدمه ما، سونی ویلیامز و بوچ ویلمور، در خطر است. ما اصلاً آن را ساده نمی‌گیریم.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار