Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

ترامپ سعی دارد دستاورد اصلی اوباما را قبل از انتخابات آمریکا نابود کند

ریچارد اندرسون در ابتدا گفت: ترامپ سعی دارد دستاورد اصلی اوباما یعنی برجام را قبل از انتخابات آمریکا نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به دنبال این است و تلاش زیادی برای نابودی این دستاورد و استفاده انتخاباتی از این اقدام می‌کند

وی در ادامه گفت: آمریکا مدعی است که ایران تامین‌کننده سلاح برای بسیاری از سازمان‌ها است و ایالات متحده تمایل دارد به هر طریقی از این اقدام جلوگیری کند.

اروپایی‌ها نمی‌خواهند با ترامپ درگیر شوند

این استاد دانشگاه به ناتوانی اروپا در مقابله با آمریکا در موضوع ایران اشاره کرد و گفت:  اروپایی‌ها قادر به مقابله با ایالات متحده نیستند و نمی‌خواهند با ترامپ درگیر شوند. آنها می‌خواهند که ایالات متحده همچنان رهبری جهانی را داشته باشد تا اروپا بتواند از آن استفاده کند.

روسیه و چین مانع از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌شوند

مسکو و پکن با حق وتوی خود از آمریکا انتقام می‌گیرند

اندرسون در مورد واکنش روسیه و چین در مقابله با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت:  مطمئناً آنها میتوانند حق وتوی خود را در شورای امنیت اعمال کنند، سفیر روسیه گفته است که مسکو از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی پشتیبانی نخواهد کرد، روس‌ها و شاید چینی‌ها این کار را انجام خواهند داد تا از آمریکا انتقام بگیرند.

بیانیه آژانس بیانگر تلاش مخالفان برای بی‌اعتبار کردن برجام است

وی هم چنین در مورد بیانیه اخیر آژانس گفت: من آن را خواندم این بیانیه به این معنی بود که ایران دیگر به طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کند، ممکن است توضیحات مختلفی در این خصوص وجود داشته باشد که چرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هشدار می‌دهد، اما بسیاری از قدرت‌ها می‌خواهند تصدیق کنند که ایران در حال انجام تعهدات خود است. اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر به تأیید این امر نباشد، احتمالاً به این معنی است که مخالفان برجام سعی دارند، این توافق را بی‌اعتبار کنند. 

افزایش فشارها تعامل آمریکا با ایران را سخت می‌کند

استاد دانشگاه یوسی‌ال‌اِی  در ادامه اضافه کرد: با افزایش فشارها، تعامل آمریکا با ایران سخت خواهد بود. ایران جنگ با ایالات متحده را نمی‌خواهد و ایالات متحده هم نمی‌خواهد جنگی با ایران داشته باشد بخاطر اینکه ترامپ متعهد به پایان جنگ‌ها شده بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد