Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@05:22:23 GMT

ظرفیت پرورش ۴۰۰ نفر شتر در زرندیه فراهم شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۲۵۷۴

ظرفیت پرورش ۴۰۰ نفر شتر در زرندیه فراهم شد

ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه گفت: ظرفیت پرورش حدود ۴۰۰ نفر شتر در بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی مستقر در شهرستان زرندیه فراهم شده است.

احمدقره‌بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مزرعه دولت آباد شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجوز مجتمع واحد پرورش شتر داشتی و پرواری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۸ صادر شده است، اظهار کرد: ظرفیت این مجتمع ۱۲۸ نفر شتر مولد و ۲۵۶ راس کل گله است که در مساحتی به وسعت حدود ۱۸۲۰۰ مترمربع، در حال احداث است.

مدیر جهادکشاورزی زرندیه در ادامه گفت: در حال حاضر طرح کشت مرتع ۶۰۰ هکتاری به صورت دیم، در حال اجراست و تامین علوفه واحد از مراتع تحت کشت مجتمع بدون نیاز به آبیاری از طریق کشت دیم و مرتع مصنوعی خواهد بود. در سال نخست فعالیت مجتمع با زیر کشت دیم گندم و جو رفتن ۵۶۰ هکتار از اراضی تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامل مزارع دولت آباد، تپه بزرگ و نوروز آباد، افزون بر ۱۸۰ تن محصول دیم برداشت شده است.

وی از ایجاد اشتغال تا ۱۲۰ نفر در این مجتمع خبر داد و بیان کرد: هم اکنون ۳۰ نفر شتر واحد مذکور تامین شده و چشم انداز توسعه‌ای تا ظرفیت ۴۰۰ نفر شتر فراهم شده است.

قره‌بیگلو به ظرفیت‌های طبیعی پرورش شتر در منطقه زرندیه اشاره کرد و افزود: اراضی شهرستان زرندیه از استعداد بالایی برای احداث مجتمع‌های کشاورزی و دامی برخوردار هستند و این مجموعه توانسته است با کشت محصولاتی از قبیل جو، گندم دیم و گیاهان مرتعی که به صورت دیم کشت می‌شوند، بخشی از نیاز علوفه مجتمع را تامین کند و گامی در راستای کاهش فشار بر مزارع شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شتر زرنديه استانی اقتصادی شهرستان زرندیه پرورش شتر نفر شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است

 محمد کرمی  در نشست شورای اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در شرایطی که همه قدرت‌های جهانی سعی در ایجاد خلل در روند توسعه منطقه دارند اگر به خداوند متعال متکی شویم قطعاً بر همه این توطئه‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی و آینده نگری مدارس و دانشگاه ها نقش مستقیم و اثرگذاری در توسعه یک کشور دارد و اساس کار در حوزه فرهنگ از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه مجموعه‌ها وظیفه دارند پای کار آموزش و پرورش باشند چرا که این نهاد مهم زیرساخت اصلی سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند چرا که اگر تربیت این ۲ نهاد با یکدیگر مغایرت داشته باشد فرزند ما دچار دوگانگی خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در سیستان و بلوچستان رخ داده به طوریکه تاکنون پنج هزار نفر در حوزه اقتصاد دیجیتال آموزش دیدند که این اقتصاد دیجیتال می‌تواند موجب افزایش تولید و صادرات این استان شود.

وی تصریح کرد: امروز در یک جنگ شناختی همه جانبه قرار داریم و دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است؛ در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسوولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه مبانی نظری موجود در قرآن بسیار قوی است و همه تئوری‌ها و تحلیل‌های موجود از طرف دشمن را خنثی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره