Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مرحبا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ناشی از تحریم ‌ها محدودسازی مبادلات ارزی است و از آنجا که اقتصاد ایران نیازمند مبادلات بین‌المللی است، بنابراین محدودیت‌ های ارزی، مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد می کند.                

وی افزود: باید فرایندی در پیش بگیریم که نیاز به مبادلات دلاری و یورویی را کاهش دهد و مبادلات بین‌المللی را در کشور ممکن سازد و عقد پیمان‌های پولی دو جانبه با کشورهای طرف تجاری ایران،  می ‌تواند اثر تحریم‌های ارزی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                                                

نماینده آستارا ادامه داد: برخی کشورها در روابط خود با آمریکا دچار تنش بوده و نسبت به چنان پیمانی علاقه نشان داده ‌اند و بر این اساس باید عقد پیمان‌های پولی دو جانبه مدت ‌ها قبل در دستور کار قرار می‌ گرفت اما توجه چندانی به آن نشد و علاوه بر پیمان‌های پولی، عقد قراردادهای تهاتری با کشورهای همسایه نیز می‌تواند تا حدی راهگشا باشد.                                                                                                                                                           

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی تحریم‌ها محدود ساختن اقتصاد کشور با کاهش صادرات و واردات آن است و مشکل اصلی کشور ما موانع داخلی بر سر کسب و کارها و پیچیدگی های اقتصاد است که همچون سدی در مقابل کارکرد اقتصاد قرار دارد.                                                                                                                                                                                                                                                                                              مرحبا افزود: مدیریت نقدینگی داخلی و هدایت آن به تولید و فراهم کردن بسترهای سرمایه‌ گذاری بخش‌خصوصی از دیگر راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی است و می‌ تواند امکاناتی فراتر از روال‌های مرسوم بین کشورها را به‌ کار گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دلار آستارا نرخ ارز تحریم توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دلار آستارا نرخ ارز تحریم توسعه اقتصادی مجلس شورای اسلامی دلار آستارا نرخ ارز تحریم توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بازیگران سریال تورم
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد