Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:03:36 GMT

ظرفیتی بی‌انتها برای خیر دنیا و آخرت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۲۶۹۷

ظرفیتی بی‌انتها برای خیر دنیا و آخرت

ایسنا/گلستان خیرین سلامت که فعالیت‌های خود را در قالب وظیفه‌مندی می‌دانند، نعمت سلامتی را برای مردم به ارمغان می‌آورند. با مشارکت خیران می‌توان گام‌های اثربخش زیادی در حوزه بهداشت و درمان برداشت که باقیات صالحات خیر خواهد بود.

بعد از شکل‌گیری مجمع خیرین سلامت در تهران، با نگاه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری نسبت به گسترش فعالیت این مجمع داشتند، رفته رفته مجمع خیرین سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها شکل گرفت و اساس‌نامه آن تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با توجه به گسترش فعالیت در شهرستان‌ها، شورای خیرین سلامت در شهرستان‌ها شکل گرفت. برای شورای خیرین سلامت نیز اساس‌نامه‌ای تعیین شد و اعضا بر اساس آن فعالیت می‌کند.

ساخت پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع خدمات سلامت، خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز دیالیز، درمانگاه‌ها و خرید تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی از جمله اقداماتی است که مجمع خیرین سلامت به آنها ورود می‌کند.

مدیرعامل محترم مجمع خیرین سلامت استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت استان از اردیبهشت سال ۸۹، گفت: فعالیت مجمع را با ایجاد پایگاه‌های سلامت در خانه‌هایی که از سوی خیرین واگذار می‌شد، آغاز کردیم. تاکنون ۴ واحد مسکونی در سطح استان از سوی خیرین برای ایجاد مراکز سلامت واگذار شد.

علی بزرگمهر با اشاره به اینکه هیات امنا مجمع از سراسر استان انتخاب شدند، اظهار کرد: ایجاد شورای خیرین در شهرستان‌ها به ابتکار استان گلستان بوده که بعد از آن در کشور گسترش یافت. گسترش فعالیت خیرین سلامت در شهرستان‌ها در معرفی فعالیت‌ها و جذب بیشتر خیرین نقش بسیار مؤثری داشت. علاوه بر این رسانه‌ها نیز در گسترش همکاری‌ها نقش بسزای دارند.

وی، ایجاد مرکز دیالیز در کلاله، آق‌قلا، بندر ترکمن را یکی از اقدامات خیرین سلامت دانست و گفت: سال گذشته با کمک خیرین بیش از ۴۷ ماشین دیالیز خریداری شد.

مدیرعامل محترم مجمع خیرین سلامت گلستان، زمین برای ساخت پایگاه سلامت در گرگان و گنبدکاووس را از نیازهای مجمع دانست و خاطرنشان کرد: در شهر گرگان ۱۸ پایگاه سلامت وجود دارد که از این تعداد ۱۶ پایگاه استیجاری است. به دنبال این هستیم با همکاری خیرین بتوانیم این پایگاه‌ها را از حالت استیجاری که بعضاً فضای فیزیکی مناسبی هم ندارند، خارج کنیم و ساختمان جدید برای آنها بسازیم.

بزرگمهر با اشاره به اینکه در استان به تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام آر آی و دیالیز نیاز مبرمی داریم، تصریح کرد: برخی از ماشین‌های دیالیز در بیمارستان‌ها سال‌ها از زمان استفاده آنها می‌گذرد و عملکرد این دستگاه‌ها تحت شعاع قرار گرفته و نیاز به تعویض دارند.

وی در ادامه به فعالیت خیرین از زمان شیوع کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: خیرین استان بیش از ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های ونتیلاتور، اکسیژن ساز، تخت‌های آی سی یو و غیره را برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به بیماران کرونایی خریداری کردند. علاوه بر این خیرین در تهیه ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده برای کادر درمانی نیز همکاری داشتند.

مدیرعامل محترم مجمع خیرین سلامت گلستان خاطرنشان کرد: در زمان‌های ابتدایی شیوع کرونا در استان، آزمایشات بیماران مشکوک به کرونا به تهران ارسال می‌شد که بعضاً جواب‌ها چندین روز بعد مشخص می‌شد. برای حل این مسئله با همکاری یکی از خیران، آزمایشگاه تست کرونا در استان با بهترین دستگاه تجهیز شد. با راه‌اندازی این آزمایشگاه، نتایج تست کرونا ۲۴ ساعته مشخص می‌شود.

بزرگمهر بر اهمیت فرهنگ‌سازی کار خِیر تأکید کرد و گفت: نیاز است با فرهنگ‌سازی در سطح جامعه، افراد را از سنین جوانی با این امر خداپسندانه که در قرآن بارها به آن اشاره شده، آشنا کنیم.

وی با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به خیرین، گفت: خیر برای کمک آمده؛ نباید سنگ جلوی پایش گذاشت. در همه جای دنیا از خیر استقبال می‌کنند اما اینجا برخی مواقع خیر باید برای کمک از مسئولین خواهش کند!

مدیرعامل محترم مجمع خیرین سلامت گلستان با اشاره به جذب بیش از ۱۵۰۰ خیر استانی و فرا استانی، خاطرنشان کرد: خیر ما اعلام کرده اگر در روستای «زیارت» گرگان قطعه زمینی که دسترسی مناسبی دارد، توسط مردم یا دولت اهدا شود، مرکز جامع سلامت را در این روستا خواهد ساخت. در حال حاضر روستای زیارت با توجه به جمعیت زیاد آن، تنها یک خانه بهداشت دارد.

یکی از خیرینی که در سالیان اخیر تلاش‌های زیادی در این بخش داشته، غلامرضا نوری است. اولین همکاری او با مجمع خیرین سلامت، کمک در ایجاد پایگاه اورژانس ۱۱۵ کوی گلها در سال ۱۳۹۱ بوده است. این پایگاه اورژانس به‌صورت میانگین ماهانه به ۷۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند.

پروژه دیگر او، ایجاد مرکز جامع خدمات سلامت شهری دکتر حیدری گرجی در گرگان با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع است که این کار را با همکاری بیش از ۱۰۰ خیر به نتیجه رسانده و دو سال از فعالیت آن می‌گذرد. سالانه بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

او در حال حاضر پروژه ساخت مرکز خدمات جامع سلامت در کوی جامی گرگان را با زیربنای ۲۴۸۰ مترمربع با کمک گرفتن از جمعی از خیرین استان و خارج از استان دنبال می‌کند. این مرکز دارای بخش‌هایی از جمله اورژانس ۱۱۵، پایگاه سلامت، بخش معاینه و درمان و آزمایشگاه است.

نوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که انجام داده را با همکاری خیران دیگر به نتیجه رسانده، اظهار کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی کار خیر، پروژه‌ها را با همکاری دیگر خیرین انجام می‌دهیم. پایگاه اورژانس ۱۱۵ کوی گلها با مشارکت ۱۲ خیر و مرکز جامع خدمات سلامت شهری دکتر حیدری گرجی را با مشارکت ۱۱۲ خیر انجام شد و در حال حاضر پروژه مرکز جامع خدمات سلامت جامی با مشارکت بیش از ۳۰۰ خیر دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی برخی از خیرین را حتی نمی‌شناسد، گفت: در پروژه‌هایمان از خیرین چه در استان و چه در سطح کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور هم کمک گرفته‌ایم. خیرین حتی بدون اینکه نامی از آنها در جایی برده شود، کمک‌های خود را در اختیار ما قرار می‌دهند.

نوری معتقد است: افراد زیادی هستند که توانایی کمک کردن و انجام کار خیر را دارند و باید به سراغ آنها رفت و آنها را وارد این عرصه کرد.

وی در ادامه به برخی سنگ‌اندازی‌ها در اجرای پروژه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شاید صدور یک نامه چند دقیقه زمان می‌برد اما برای همین نامه ۴ ماه ما را معطل می‌کردند. البته الان با تعاملی که با ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت، این موضوع برطرف شد.

نوری با انتقاد از برخی بی‌مهری نسبت به خیرین، گفت: در مراسم افتتاح پایگاه جامع سلامت در الغدیر گرگان هیچ یک از نمایندگان، استاندار، معاونین استاندار، فرماندار و مدیران وقت حضور نیافتند. بارها خواستیم که از این پروژه بازدید کنند اما یکبار هم حاضر به این کار نشدند.

وی بیان کرد: ما به دنبال گرفتن کمک مالی از آنها نبودیم؛ فقط می‌خواستیم پروژه را ببینند که خیرین چنین مرکز درمانی که از استاندارد بالایی برخوردار است را برای ارائه خدمت به مردم ساخته‌اند تا با همکاری آنها کار خیر در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

نوری گفت: دوست دارم بدون اینکه چشم داشتی داشته باشیم، دکتر حق‌شناس استاندار گلستان از پروژه پایگاه جامع سلامت در الغدیر و جامی بازدید کند و جلسه‌ای را هم با خیرین داشته باشد و پای درد و دل آنها بنشیند.

‌ وی با بیان اینکه کارش را بدون توجه به بی‌مهری‌ها دنبال می‌کند، گفت: من در کار خیری که دنبال می‌کنم به دنبال منفعت مالی نیستم و این کار را برای رضای خدا انجام می‌دهد. شاید بی‌مهری‌هایی که نسبت به خیرین می‌شود به خاطر جا نیفتادن فرهنگ کار خیر باشد که امیدواریم هر چه زودتر شاهد این امر باشیم.

در ادامه به سراغ یکی دیگر از خیرین رفتیم تا تجربه او از زمان آشنایی با مجمع خیرین سلامت را جویا شویم. «پیمان آق میان» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افراد در انتخاب مسیر خیر نقش بسیار تأثیرگذاری دارند. عملکرد مثبت و وجهه اجتماعی خوبی که سال‌ها آقای بزرگمهر در بخش بهداشتی و آقای نوری در بازار دارد، باعث می‌شود که خیر مشتاق به همکاری شود.

وی افزود: اگر شخص دیگری به سراغ من می‌آمد شاید وارد این عرصه نمی‌شدم. من با راهنمایی آنها توانستم انتخاب بهتر را داشته باشم.

آق میان گفت: تجربه کاری آقای بزرگمهر و نوری نشان داده کاری که شروع کردند را به‌طور کامل به نتیجه می‌رسانند. به همین دلیل می‌دانم کمکی که می‌کنم سر جایش قرار می‌گیرد و به ثمر می‌نشیند.

وی تأکید کرد: افرادی همچون آقای بزرگمهر و نوری باید به مردم شناسانده شوند تا افراد خصوصاً از سنین جوانانی وارد عرصه کار خیر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خيرين سلامت مجمع خیرین سلامت گلستان جامع خدمات سلامت خیرین سلامت شهرستان ها اورژانس ۱۱۵ فرهنگ سازی جامع سلامت مرکز جامع پروژه ها بی مهری کار خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع وارس ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز مجمع عمومی عادی سالیانه(نوبت دوم) شرکت سرمایه گذاری ارس صبا با حضور سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش فعالیت هیئت مدیره منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲، گزارش حسابرس اصلی و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت: ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J1a

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • مجمع وارس ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول