Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: افزایش قیمت ارز و سکه محصول بی‌تدبیری و سوءمدیریت بخش‌های مختلف دولتی است؛ لذا بعید است دولت روحانی و تیم او برنامه‌ای برای مهار تورم داشته باشند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در این هفت سال عملکرد اقتصادی و مدیریتی دولت مناسب نبود، اظهار کرد: «افزایش قیمت ارز و سکه محصول بی‌تدبیری و سوءمدیریت بخش‌های مختلف دولتی است؛ لذا بعید است دولت روحانی و تیم او برنامه‌ای برای مهار تورم بازار ارز و سکه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: دولت وقتی با کسری بودجه مواجه می‌شود، مجبور است دست در جیب بانک مرکزی کند و وقتی هم که دست در جیب بانک مرکزی کرد، قطعاً ریال، بی‌ارزش و بازارهای مختلف اعم از طلا و ارز و نیز بازار مسکن با حباب روبه‌رو می‌شوند.»

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که در دو یا سه سال گذشته سیاست‌های اشتباه دولت روحانی، فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر کرده است، یادآور شد: «قطعاً سیاست‌های اقتصادی و پولی دولت اگر به سبک کنونی ادامه یابد، باید انتظار ساختار اقتصادی ونزوئلایی را داشته باشیم؛ چون با این‌گونه سیاست‌‍‌ها و سوءمدیریت‌ها، نه‌تنها ارزش پول کم می‌شود، بلکه بانک مرکزی هم روزبه‌روز با مشکلات متعدد روبه‌رو خواهد شد.»

کنعانی‌مقدم معتقد است «دولت روحانی در هفت سال گذشته به نظر و پیشنهادهای کارشناسانه اقتصاددانان دلسوز اهمیتی نداده است و این دولت درگیر نوعی غرور و خوش‌بینی کاذب شده بود و همین مسئله مشکلاتی مانند کسری بودجه و وابستگی‌های شدید اقتصادی به درآمدهای نفتی را در پی داشت؛ در صورتی که اگر دولت براساس نظر کارشناسان در این مدت تلاش می‌کرد تا سرمایه‌های مردم را به سمت تولید جذب کند، امروز مشکلات اقتصادی به این شدت وجود نداشت.»

او تأکید کرد: «دولت و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی راهی جز تکیه بر توانمندی داخلی ندارند و باید تلاش کنند تا در این شرایط اقتصاد درون‌زا را تقویت کنند، نه اینکه نگاه به خارج و برجا م داشته باشند.»

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: کنعانی مقدم گرانی ارز گرانی سکه دولت روحانی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت