Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج از آغاز عملیات زیرسازی اجرای   سنگ‌فرش پیاده‌راه فردوسی خبر داد و گفت: در راستای تسریع در انجام این پروژه، عملیات زیرسازی و سنگ فرش این خیابان با دو پیمانکار از دو طرف انجام می‌شود.

بهزاد ریحانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: خیابان فردوسی در بافت مرکزی و تاریخی فرهنگی شهر سنندج واقع شده که عملکرد تجاری بدنه‌های مجاور آن موجب شکل‌گیری فضایی پرتردد و پرازدحام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اجرای طرح پیاده‌راه خیابان فردوسی یکی از مطالبات شهروندان بوده که مطالعات آن توسط اداره راه و شهرسازی انجام شد.

وی گفت: احداث پیاده‌راه فردوسی باعث ایجاد فضای شهری سرزنده پویا و مطلوب با حذف مسیر سواره و پیاده‌‌مدار کردن آن محور و تبدیل آن به فضای شهری مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی  شهروندان  و عاملی برای جذب گردشگران می‌شود.

ریحانی‌فرد افزود: همچنین پیاده‌محور کردن این خیابان امکان مشاهده مکان ها، فعالیت ها و احساس شور و تحرک زندگی و کشف ارزش‌ها و جاذبه‌های نهفته در محیط تاثیرگذار بوده و این ارزش دارای اهمیت اساسی در ادراک هویت فضایی، احساس تعلق به محیط و دریافت کیفیت‌های محیطی  تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به اینکه تاسیسات زیرزمینی خیابان فردوسی سال‌ها مورد بازسازی قرار نگرفته بود و بخشی از این تاسیسات فرسوده بود، در گام اول اجرای این طرح، انجام عملیات ساماندهی و توسعه تاسیسات زیربنایی این خیابان از 15 اردیبهشت ماه امسال توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان ( آب، برق، گاز، مخابرات ) و سازمان عمران این شهرداری آغاز شد.

ریحانی‌فرد عنوان کرد: قریب به دو ماه دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات لازم را در جهت اجرای عملیات زیربنایی این خیابان انجام و پروژه جهت آغاز عملیات زیرسازی از 7 تیرماه سالجاری تحویل این شهرداری شد.

وی از آغاز عملیات زیرسازی جهت اجرای کف‌فرش پیاده‌راه خیابان فردوسی خبر داد و گفت: در راستای تسریع در انجام این طرح با توجه به اینکه خیابان فردوسی یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد است با عقد قرارداد با دو پیمانکار اجرای عملیات زیرسازی و سنگ‌فرش از دو سمت میدان آزادی و انقلاب وارد فاز اجرایی شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج اعلام کرد: طول اجرای عملیات کف‌سازی پیاده‌راه خیابان فردوسی 580 متر و عرض آن 24 متر است.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر کف‌سازی؛ عملیات احداث آبنما، نصب روشنایی، نصب مبلمان، انجام فضای سبز با تاسیسات مکانیزه نیز اجرا خواهد شد.

ریحانی‌فرد اضافه کرد: پس از اتمام عملیات سنگ‌فرش خیابان فردوسی، تردد شهروندان به معبر اصلی منتقل و مجدداً دستگاه‌های خدمات‌رسان عملیات بازسازی تاسیسات زیرزمینی در دو طرف پیاده‌رو را آغاز می‌کنند.

وی اذعان کرد: پس از اتمام عملیات بازسازی تاسیسات زیرزمینی در دو طرف پیاده‌رو توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، مجددا شهرداری نسبت به اجرای عملیات کف‌سازی و اتمام پروژه اقدام خواهد نمود.

معاون فنی و امور زیر بنایی شهرداری سنندج عنوان کرد: اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین طرح‌های عمرانی شهری در راستای ارتقاء سطح سیما و منظر هسته مرکزی سطح شهر است.

وی اظهار امیدواری کرد، تا پایان فصل عمرانی سال‌جاری بتوانیم نسبت به اتمام طرح پیاده‌راه فروسی اقدام نماییم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: سنندج فردوسی فرش فضای شهری دستگاه های خدمات رسان پیاده راه فردوسی عملیات زیرسازی خیابان فردوسی اجرای عملیات سنگ فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ ۲ تن درپی وقوع دو تصادف رانندگی در معابر پایتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو تصادف رخ داده در معابر تهران در شب گذشته گفت: متاسفانه در شب گذشته، دو تصادف در تهران رخ داد که در جریان آن دو تن جان خود را از دست دادند.

مرگ موتورسوار در کورس با پراید

وی با اشاره به جزئیات یکی از تصادفات افزود: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب خیابان فدائیان اسلام، قبل از خیابان مالک اشتر، یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که با یک موتورسیکلت کوروس ناگهانی گذاشت در این کوروس، ناگهان موتورسیکلت با قسمت عقب اتوبوس درحال حرکت برخورد کرد.

شریفی گفت: بر اساس گفته شاهدان، راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد؛ صحنه تصادف را ترک کرده و از محل متواری شد. متاسفانه این برخورد باعث شد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست بدهد اما اگر راننده پراید به کمک این فرد می رفت ممکن بود این فرد نجات پیدا کند.

فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

وی با اشاره به دومین تصادف که به فاصله ۱۰ دقیقه پس از حادثه قبلی رخ داد، گفت: در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته، تصادف دیگری نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام قبل از خیابان آزادی رخ داد. در این تصادف، یک دستگاه خودرو پراید با عابرپیاده که مردی ۳۵ ساله است؛ برخورد کرد که متاسفانه در جریان آن عابرپیاده بلافاصله در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی درباره مجازات راننده متواری از صحنه تصادف افزود: بر اساس ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر، قبل از هرگونه اقدامی، خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس و اورژانس تماس بگیرند.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900136

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود