Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان می‌کند: با تمام توصیه‌هایی که مرتب گفته می‌شود، اما به نظر می‌رسد در فاصله‌گذاری اجتماعی چندان موفق نبودیم، زیرا می‌بینیم که مردم همچنان مهمانی برگزار می‌کنند وهنوز مراسم عزا و عروسی به روش سنتی در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: چنین بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود رشته‌های تلاش مراکز بهداشت ودرمان، سایر اداره‌ها و حتی کوشش دیگر مردم که نکات بهداشتی را به دقت رعایت می‌کنند، پنبه شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به گرمای هوا و اجبار مردم به جمع شدن در مکان‌های خنک، ادامه می‌دهد: در استان‌های جنوبی مانند بوشهر با توجه به گرمای هوا همه مجبوریم از خنک کننده استفاده کنیم که این موضوع مشکلاتی را به همراه داشته است.

خواجه‌ئیان می‌گوید: از یک سو گرما باعث می‌شود افراد در جایی که خنک است جمع شوند که این اجتماع باعث می‌شود خطر انتشار ویروس بالا رود و همان طور که می‌بینیم اکنون در استان‌های گرمسیری، کرونا شایع شده است؛ و از سوی دیگر خنک کننده‌ها با چرخش هوا در محیط بسته می‌توانند مشکل ایجاد کنند و اگر ویروس وجود داشته باشد، آن را انتشار دهند.

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند، برای پیشگیری از پراکنده شدن ویروس، دمای وسایل خنک کننده را در منزل، محل کار یا خودرو پایین نیاورید، چندین بار در روز در و  پنجره‌ها را باز کنید و در ساعت‌هایی که کمتر نیاز است وسایل خنک کننده روشن باشند، آنها را خاموش کنید.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا خنک کننده ها شیوع کرونا خنک کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود