Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:07:30 GMT

آتش مره خیل همچنان برقرار است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۳۰۹۸

آتش مره خیل همچنان برقرار است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فریدون یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با ابراز تاسف از فوت سه نفر از فعالین محیط زیست در جریان اطفا حریق این منطقه در غروب دیروز گفت : متاسفانه به دلیل وزش باد و دره‌ای بودن منطقه، جمعی از دوست‌داران محیط زیست که برای مهار آتش تلاش می‌کردند در آتش محاصره شدند که تعدادی از آن‌ها توانستند خود را نجات دهند، اما سه نفر هم متاسفانه جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بر اساس گزارش‌های رسیده هیچکس زخمی نشده است.

یاوری با بیان اینکه عملیات اطفا حریق در منطقه بوزین و مره‌خیل همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست که از دیشب تا ساعتی از بامداد پای کار بودند دوباره در حال حرکت به سمت منطقه از سمت باینگان هستند.

او ادامه داد: آتش در این منطقه دو روز قبل به صورت کامل مهار شد، اما می‌توان گفت صبح دیروز (یکشنبه) یک آتش‌سوزی جدید داشتیم که دوباره بوزین و مره‌خیل را در برگرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از وسعت مناطق سوخته در دست نیست، افزود: آنچه که تا پایان دو روز قبل برآورد کردیم حدود ۴۲۰ هکتار بود، اما وسعت آتش دیروز هنوز مشخص نیست.

یاوری گفت: اگرچه منطقه بوزین و مره‌خیل هم پوشش جنگلی و هم مرتعی دارد، اما عمده آسیب به پوشش مرتعی وارد شده و درختان کمتر آسیب دیده‌اند.

او ادامه داد: هم اکنون نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی به همراه اکیپ‌های مردمی پای کار هستند و از تمام تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داریم مانند دستگاه‌های دمنده و ... استفاده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه درباره پرواز بالگرد برای کمک به اطفا حریق افزود: صعب‌العبور بودن و شیب تند دره در این منطقه کار را بسیار دشوار کرده است.

یاوری از ادامه تلاش‌ها برای مهار آتش یاد کرد و گفت: اگرچه همه باید برای مهار آتش کمک کنند، اما از نیرو‌های مردمی تقاضا داریم حتما جانب احتیاط را به طور کامل رعایت کنند.

یاوری از افراد خواست به هیچ عنوان برای اطفا حریق بصورت خودسرانه عمل نکنند و حتما با همکاری نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی که آموزش‌های لازم را دیده اند، پای کار بیایند.

او در خصوص علت این آتش سوزی گفت: هنوز علت دقیق وقوع آتش‌سوزی مشخص نیست و نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی اطفا حریق محیط زیست مره خیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش