Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر لزوم توجه به پیشرفت و توسعه زیرساخت در منطقه فومنات گفت: برای تأمین آب موردنیاز کشاورزی در مناطق فومنات علاوه بر لایروبی به‌موقع آب‌بندان و همچنین اصلاح دریچه‌های مسیر انتقال باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را برای رفع کامل این مشکل اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره ظرفیت بسیار زیاد سد سفیدرود در تأمین آب کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سد سفیدرود ۷۵۴ میلیون مترمکعب آب داشته و تاکنون بخش اعظمی از آن برای مصارف کشاورزی مصرف‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از کانال آبیاری فومنات به‌عنوان تونل انتقال آب کشاورزی نام برد و گفت: شالیزارهای شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه‌سرا و ماسال از کانال فومنات آبیاری شده و این کانال قابلیت انتقال آب آن ۳۳ الی ۳۵ مترمکعب بر ثانیه است که با توجه به وجود ۵۵ هزار مترمربع شالیزار در این محدوده، ۳۰ درصد کمتر از نیاز آن است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به راهکارهای تأمین آب کشاورزی در محدوده غرب استان افزود: آب‌بندان‌ها، رودخانه، چاه و همچنین نوبت‌بندی آب نقش مهمی در کاهش کمبود آب در مناطق غربی استان گیلان دارد.

خرمی با تأکید بر لزوم توجه به پیشرفت و توسعه زیرساخت در منطقه فومنات استان گیلان بیان کرد: برای تأمین آب موردنیاز کشاورزی در مناطق فومنات علاوه بر لایروبی به‌موقع آب‌بندان و همچنین اصلاح دریچه‌های مسیر انتقال باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را برای رفع کامل این مشکل اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آب توسعه گیلان استان گیلان آب کشاورزی تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است