Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز از رشد ۴۵ درصدی ذخیره سلول‌های بنیادی در بانک خون بند ناف رویان البرز در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ خبر داد.

نیما گنجی در گفت و گو با ایسنا، گفت: خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند هستند می‌توانند با ذخیره خون بندناف فرزندشان در بانک خون بندناف فامیلی رویان، از این سرمایه برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز، افزود: مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بند ناف با پیشرفت‌های علمی، روز به روز در حال گسترش است و خانواده‌ها برای ذخیره این سلول‌ها تنها یک فرصت دارند و آن آستانه تولد فرزندشان است.

وی با اشاره به فعالیت  نمایندگی بانک خون بند ناف البرز گفت: نمایندگی استان البرز از سال ۹۳ فعالیت خود را آغازکرده است.

گنجی با اشاره به شرایط ذخیره خون بند ناف افزود: مادر می‌تواند از اواخر هفته ۳۶ بارداری پس از مطالعه موارد منع قرارداد در سایت رویان اقدام به ثبت نام نماید .

گنجی ادامه داد: حتمال امکان استفاده نمونه توسط برادر و یا خواهر نوزاد حدود ۲۰درصد بوده که به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم برای هر یک از فرزندان به طور جداگانه ذخیره سازی انجام شود.

وی اضافه کرد: خون بند ناف در کشور ما برای درمان بیماری‌هایی با منشا خونی نظیر سرطان خون و مشتقاتش، برخی بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، تالاسمی مینور و ماژور استفاده شده است.

وی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری خونی، فلج مغزی اطفال و... را دارد .

این مسئول با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف رویان در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی موفق شد میزان ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲۰ درصد افزایش دهد.

گنجی ادامه داد: نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان البرز هم با توجه به روزهای کرونایی در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل موفق شد رشد ۴۵ درصدی تعداد قرارداد را داشته باشد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز در پایان اعلام کرد: متقاضیان برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت rsct.ir مراجعه و یا شماره تلفن‌های ۳۴۴۸۷۵۵۵ ۰۲۶ و ۰۹۳۷۷۷۱۷۴۸۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلول های بنیادی بانک خون بند خون بند ناف خون بندناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیلا مقیمی، دبیر علمی و اجرایی این سمپوزیوم گفت: در این سمپوزیوم سعی شده است تا دو دیدگاه فرآیند طراحی از ابتدا و فرآیند باز طراحی یا مقاوم سازی به صورت برعکس بررسی شود و تلفیق این دو به بحث و مناظره گذاشته شد.

وی افزود: از آنجایی که موضوع تکنولوژی است، موضوعاتی مربوط به معماری، یادگیری در ماشین و بازطراحی سازه های تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر علمی و اجرایی این سمپوزیوم کشور گفت: کشور ایران در یک منطقه خاص و دارای پیشینه تاریخی ارزشمند است؛ از این رو نگاه به طراحی های به روز، مدرن  و چشم انداز آن و نگاه به گذشته و بازطراحی ساختمان تاریخی در این سمپوزیوم مورد نقد قرار گرفت.

این سمپوزیوم دارای شش سخنران بود که با عناوین «چشم انداز آینده معماری کشورهای جهان اسلام» توسط محمدجواد مهدوی نژاد، «استفاده از فناوری‌های نوین چوب در مرمت» توسط صابر اسدی، «سیستم‌های پشتیبان تصمیم گیری احیایی-تطبیقی ابزار انتقال دانش درطراحی مناظر تاریخی» توسط پریچهر گودرزی،«تکنولوژی درAEC» توسط امیر حسین ستاری، «تکنولوژی و نماهای پیشرفته» توسط علی گوهریان، «طراحی و نوآوری-از تغییر در واقعیت» توسط کاوه یزدی فرد، «دانش یادگیری ماشین در طراحی معماری» توسط فرهبدحیدری ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان