Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:02:04 GMT

آیا ویروس کرونا از طریق تزریق خون منتقل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۳۵۵۱

آیا ویروس کرونا از طریق تزریق خون منتقل می‌شود؟

موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای پاسخ به پرسش آیا در مراکز انتقال خون، ضروری است که خون و فرآورده های خونی از نظر وجود ویروس کرونا بررسی شوند را منتشر کرد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، با توجه به همه گیری بیماری کرونا در سطح جهان، سوالی که بیش از پیش در مجامع علمی مطرح می شود این است که آیا لازم است که خون و فرآورده های خونی از نظر وجود ویروس کرونا در مراکز انتقال خون مورد بررسی قرار گیرند؟

در حال حاضر شواهدی در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق انتقال خون و فرآورده های خونی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مراکز انتفال خون، پروتکل ها و قوانین ایمنی طراحی شده اند که خطر ابتلا به بیماری کرونا را به حداقل ممکن می‌رسانند، اقداماتی مانند، پوشیدن دستکش و تعویض مداوم آن، شست و شو و ضدعفونی کردن سطوح در تماس با افراد بعد از هر بار اهدای خون، استفاده از وسایل استریل برای هر اهدا کننده، آماده کردن بازو برای اهدای خون با مواد ضد عفونی کننده، انجام معاینه فیزیکی اولیه به منظور تضمین سلامت فرد اهدا کننده، فراهم سازی امکانات شست و شو و ضدعفونی دست ها برای اهدا کننده، بررسی وضعیت دمای بدن اهدا کنندگان و پوشیدن ماسک در قالب این پروتکل ها انجام می شود.

موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این که گیرنده های خاص سلولی که ویروس کرونا به آن متصل می شود در سلول های خونی وجود نداشته و این ویروس از گروه های سنگین  است و نمی‌تواند از طریق اهدای خون منتقل شود، بنابراین به نظر می رسد، بررسی خون های اهدایی از نظر وجود ویروس کرونا در مراکز انتقال خون، ضروری نیست. 

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران ویروس کرونا انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود