Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت وفاق ملی لیبی از دیوان کیفری بین الملل خواست هرچه سریعتر تیمی از محققان را برای تحقیق درباره جنایات شورشیان شرق لیبی اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در پیامی به دیوان کیفری بین‌المللی، از این دیوان خواست که هرچه سریع‌تر یک تیم بین‌المللی را برای انجام تحقیقات درباره جنایات نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی " لیبی به این کشور اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السراج در این پیام متعهد به اتخاذ تمامی تدابیر لازم و کمک به تیم مذکور شد و تأکید کرد: مصونیت از مجازات، نیروهای حفتر را به ارتکاب جنایت بیشتر به شکل وحشیانه تشویق کرد که پس از جنایات نازی‌ها و ​​پاکسازی نژادی در رواندا و بوسنی و هرزگوین بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: حملات هوایی نیروهای حفتر علیه غیرنظامیان، فرودگاه‌ها و مراکز نگهداری مهاجران، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این درحالی است که درگیری‌ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق و خلیفه حفتر همچنان ادامه دارد و بخش رسانه امنیتی وابسته به نیروهای شرق لیبی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی وابسته به خلیفه حفتر گروه‌های وابسته به دولت وفاق را در شرق شهر مصراته هدف حملات خود قرار دادند.

در همین راستا، محمد قنونو، سخنگوی ارتش لیبی طی بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود اعلام کرد: نیروهایمان پس از شکست شبه‌نظامیان خلیفه حفتر در شرق لیبی، با مزدوران تحت حمایت نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌جنگند.

وی افزود: "حامیان کودتاگران پس از اینکه نمایندگان محلی آن‌ها (حفتر) شکست خورد، با درآوردن ماسک‌های خود برای مدریت تخریب وارد عمل شدند".

وی با بیان اینکه دیگر «شبه نظامیان کودتاگر محلی» نمی جنگند، تصریح کرد: "امروز ما در لیبی با مزودران تحت حمایت نیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی می جنگیم. هم‌دستان آن‌ها نیز دیگر پس از شکست خود قادر به انجام هیچ چیزی نیستند".

وی با بیان اینکه مزدوران پس از اشغال شهر سرت، آنها را به اشغال شهرهای دیگر لیبی تهدید کرده‌اند، تاکید کرد عاقبت آن‌ها نیز مرگ، زندان یا تبعید خواهد بود.

گفتنی است ارتش لیبی طی هفته‌های گذشته فرودگاه طرابلس، شهرهای بنی ولید و ترهونه و منطقه الوشکه در نزدیکی سرت را از اشغال شبه نظامیان ظرق لیبی به طور کامل آزاد کرد.

همچنین نیروهای ارتش لیبی عملیات جدیدی را با نام «مسیرهای پیروزی» برای آزادسازی شهر ساحلی سرت، پایگاه نظامی الجفره و مناطق اطراف آن را آغاز کرده‌اند.

نیروهای خلیفه حفتر که توسط امارات، عربستان، روسیه، فرانسه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت قانونی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «آتشفشان خشم» را آغاز کردند.

ابتکار عمل قاهره و کنفرانس برلین

همزمان منابع خبری از بررسی چگونگی اجرای "ابتکار عمل قاهره" و دستاوردهای کنفرانس برلین درباره لیبی در دیدار خلیفه حفتر با عبدالله الثنی، نخست‌وزیر و عبد الهادی الحویج، وزیر خارجه دولت شرق این کشور در شهر بنغازی خبر دادند.

طبق این گزارش، در این دیدار راه‌های احیای ابتکار عمل قاهره و خروجی‌های کنفرانس برلین درباره لیبی برای ایجاد یک راه حل سیاسی و عادلانه بررسی شد.

در این دیدار همچنین اوضاع آوارگان در غرب لیبی و راه‌های حل و فصل مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

توقف صادرات نفت

از سوی دیگر، کمیسیون انرژی در پارلمان شرق لیبی(طبرق)، دولت وفاق ملی را مسئول توقف صادرات نفت به دلیل امضا نکردن توافق آتش بس دانست.

این کمیته در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد که تمامی تلاش خود را برای ازسرگرفتن صادرات نفت لیبی به کار گرفته است اما پافشاری دولت وفاق برای امضا نکردن توافقنامه آتش بس آن را به تأخیر انداخته است.

کمیته مذکور در ادامه از کشیده شدن درگیری‌ها به مناطق نفتی این کشور هشدار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بین المللی خلیفه حفتر دولت وفاق شرق لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم

دریافت 28 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه تصاویری از عملیات رصد نیروهای ارتش صهیونیست را توسط نیروهای حزب الله مشاهده می‌کنید.

کد خبر 848927 منبع: فرهیختگان برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند