Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عباسی، مداح اهل بیت با اشاره اهمیت بزرگداشت ایام دهه کرامت اظهار کرد: حقیقتاً یکی از مهمترین پشتوانه‌های فرهنگی و دینی کشور مجالس اهل بیت (ع) است که آموزه‌های مختلف دینی ذیل برگزاری این مجالس و منابر به مردم منتقل می‌شود. این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه مردم کشور کمتر اهل مطالعه هستند، تصریح کرد: سخنان مطرح شده بر منبر در مجالس اهل بیت (ع) در جبران این خلأ بسیار اثرگذار است و دهه کرامت برای انتقال مفاهیم دینی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: کشور و مردم ایران در حوزه‌های بسیاری مدیون این خواهر و برادر از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند که گرامیداشت میلاد این دو بزرگوار و فاصله میانی آنکه با نام دهه کرامت نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای تزریق انرژی ویژه و خوب به کشور است.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه به واسطه برنامه‌های دهه کرامت و توسل به این خواهر و برادر می‌توان بلای کرونا را از کشور دور کرد، گفت: همچون گذشته هجمه‌های بسیاری از سوی دشمن به اعتقادات کشور وارد شده است و این می‌تواند بهانه‌ای برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باشد تا هرچند باوجود ویروس کرونا آن‌ها را در فضای مجازی دنبال کنیم تا موجب تحکیم ایمان مردم شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج سیره رضوی در برنامه‌های مختلف دهه کرامت در مساجد و هیأت‌ها تصریح کرد: ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع) باید از سوی روحانیون برای مردم تبیین شود و در این امر نیز بدون هیچ اضافه و کمی واقعیات بیان شود که در این صورت اثرگذارتر خواهد بود.

عباسی ادامه داد: مداحان نیز در این مجالس باید با اشعار غنی و پرمحتوا مکمل بیان روحانیون باشند تا به قول امروزی‌ها یک پک کامل به مستمع ارائه شود تا بر روی احساسات، اعتقادات و عواطف مردم اثرگذار باشند.

این مداح اهل بیت (ع) در پایان اظهار کرد: اگر روحانیت خوب تبیین کند، اما مداح شعر بی‌محتوا و پوچ و صرفاً بر اساس احساسات و بعضاً غلو بیان کنند، کار لنگ می‌ماند و برعکس هم ممکن است رخ دهد. این دو باید باهم آمیخته و تلفیق شوند تا بسته کامل از معارف اهل بیت به مستمع ارائه شود.

کد خبر 4960680

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر عباسی مداحان ماه محرم معرفی کتاب دهه کرامت ویروس کرونا کنفرانس بین المللی دکتر علی شریعتی سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه سید جواد میری امام رضا ع مجمع عالی حکمت اسلامی فعالیت های قرآنی معرفی نشریات سازمان اوقاف و امور خیریه مداح اهل بیت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است