Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی بسیاری از والدین سعی می‌کنند تا استرس و ناراحتی خود را از کودکان پنهان کنند، اما اغلب کودکان این احساسات را درک می‌کنند که بر روی آنها تاثیر منفی نیز می‌گذارد.

به نقل از سایکولوژی نیوز، معمولا زمانی که والدین درباره نگرانی و استرس خانواده صحبت می‌کنند، کودکان را از محل دور و یا سعی می‌کنند که آنها این سخنان را نشنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احساسات می‎‌تواند درباره اوضاع مالی، بیماری بستگان و بسیاری از موارد دیگر باشد که شاید برای کودکان خوشایند نباشد.

محققان اظهار کردند: کودکان معمولا ناراحتی‌های خانواده را تشخیص می‌دهند و دورکردن آنها از این شرایط می‌تواند استرس را در آنها شدیدتر کند.

در جهان امروز، ترس و ناراحتی‌های بسیاری وجود دارد، اینکه عاقبت ویروس کرونا چه خواهد شد و چه اوضاعی را ایجاد می‌کند، می‌تواند منجر به ایجاد ناراحتی و استرس در میان خانواده‌ها شود.

بسیاری از خانواده‌ها شغل خود را از دست داده و یا در معرض از دست دادن هستند. بسیاری هم اطمینانی نسبت به آینده ندارند و نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست و این در حالی است که کودکان تمام این نگرانی‌ها را حس می‌کنند.

مهمترین نکته این است که باید با کودکان صحبت کرد و به آنها اطمینان داد که در امنیت هستند. در واقع باید با زبانی ساده کودکان را آگاه کرد که اگر اوضاع جهان نامشخص هم باشد، خانواده‌ حامی‌شان است و نیازی به نگرانی ندارند، زیرا خانواده در هر صورت مراقب آنهاست.

شاید احساس کنید کودکان درباره اوضاع نگران‌کننده‌ای که صحبت می‌کنید، متوجه نمی‌شوند، اما این‌طور نیست، آنها این ترس را متوجه می‌شوند و این ترس می‌تواند تا بزرگسالی همراه آنها باشد و تاثیرات منفی در زندگی آنها ایجاد کند.

محققان توصیه کردند: اگر فرزندی در خانه دارید سعی کنید اتفاقات و نگرانی‌های خانواده را به زبانی ساده با آنها در میان بگذارید؛ این موضوع به آن معنی نیست که ترس و استرس را به آنها وارد کنید، بلکه کودکان باید اطمینان داشته باشند که در زمان‌های دشوار هم مراقب آنها هستید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!

به گزارش "ورزش سه"، روکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی گذشته به صورت رسمی به بارسلونا ملحق شد و امیدوار بود که بتواند در نیم فصل دوم به یکی از بازیکنان مهم و ستاره‌های کلیدی ژاوی در ترکیب این تیم تبدیل شود.

اما با وجود اینکه بارسا توانست افت فاحش نیم فصل اول را در چند هفته اخیر جبران کند اما فرصت زیادی برای بازی به این بازیکن نرسید و ژاوی ترجیح داد که از دیگر بازیکنانش در ترکیب بهره ببرد و این موضوع باعث ناراحتی او شده است.

روزنامه اسپرت خبر داده است که این ستاره برزیلی به هیچ وجه از شرایطی که روی نیمکت بارسا دارد راضی نیست و به دنبال فرصت بیشتری برای حضور در میدان است. هر چند او معتقد است که رختکن بارسا رفتار بسیار خوبی با او داشته و به سازگار شدنش با شرایط کمک کرده است اما ترجیح می‌دهد که دقایق بیشتری را در زمین حضور داشته باشد.

انتظار می‌رود که مدیر برنامه رو که به زودی با مدیران باشگاه بارسلونا تماس بگیرد و به آنها اعلام کند که این بازیکن قصد دارد فصل آینده را به صورت قرضی جدا شود و تجربه بیشتری از حضور در فوتبال اروپا به دست آورده پس از آن بار دیگر به بارسا برگردد.

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان