Web Analytics Made Easy - Statcounter

در استان ایلام در زمینه توسعه برنامه‌های حوزه پدافند غیر عامل تلاش زیادی شده و هم اکنون جز استان‌های برتر در زمینه تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل هستیم.

صادق موسوی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار داشت: رصد، پایش، کنترل و پیشگیری در حوزه‌های مختلف از عمده اقدامات پدافند غیر عامل است و که رسانه‌ها نقش کلیدی و بی‌بدلیلی در تحقق اهداف پدافند غیر عامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسانه‌های موثر و قوی در هر جامعه‌ای بی‌شک موجب شکل دهی و یکسان سازی آرا و افکار عمومی می‌شوند لذا رسانه‌ها می‌توانند مردم را نسبت به تهدیدات مختلف در فضای مجازی آگاه سازی و روشنگری کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند مکملی برای سازمان پدافند غیر عامل باشند لذا تشکیل سازمان پدافند رسانه‌ای و فرهنگ سازی مهم‌ترین اقدامی است که در حوزه پدافند غیر عامل توسط رسانه می‌تواند صورت گیرد.

نقش مهم پدافند غیر عامل در کاهش مخاطرات 

موسوی پدافند غیر عامل را مهم‌ترین ابزار بازدارندگی و کاهش مخاطرات و آسیب‌ها و پایدارترین روش دفاع دانست و گفت: بهترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی و تاب آوری در برابر تهدیدات که همین موضوع پدافند غیر عامل است.

وی ادامه داد: در استان ایلام در زمینه توسعه برنامه‌های حوزه پدافند غیر عامل تلاش زیادی شده و هم اکنون جز استان‌های برتر در زمینه تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل هستیم؛ اکتیو بودن قرارگاه‌های پدافند غیر عامل همواره در دستور کار ما قرار گرفته است. 

صادق موسوی گفت: فعال کردن قرارگاه‌های عملیاتی پدافند زیستی و سایبری و همچنین تشکیل منظم  ۱۱ جلسه کارگروه تخصصی از جمله اقدامات سازمان پدافند غیر عامل بوده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام تزریق بودجه به حوزه پدافند غیر عامل را امری مهم عنوان کرد و یادآور شد: اختصاص بودجه به حوزه پدافند غیر عامل باید در اولویت قرار گیرد اما متاسفانه باید گفت تاکنون نگاه ویژه‌ای به این حوزه نشده است.

وی در پایان گفت: ان‌شاالله بتوانیم چشم انداز بزرگ جمهوری اسلامی ایران که همان مصونیت ملی و مصون بخشی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمن ساخت و انسان ساخت است را محقق سازیم.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند غیر عامل ایلام طرح جامع توسعه صادق موسوی حوزه پدافند غیر عامل پدافند غیر عامل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است

به گزارش جام جم آنلاین ؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان ایلام اظهار کرد: به زودی فراخوانی با همکاری سازمان آموزش اداری و استخدامی برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها خواهیم داشت، زیرا این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت ایلام کمک کنند تا یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بر داشته شود، افزود: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

خلجی اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی اضافه کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است بنابراین منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تأمین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است