Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در دوماهه نخست سال جاری به ترتیب در حدود ۸.۶ و ۴.۲ هزار میلیارد تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی اعلام کرد: حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود 31.4 و 12.2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش بررسی آمار عملکرد شرکت‌ها و رشته‌های بیمه از نظر «نسبت خسارت» (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی برحسب درصد) در این مدت ارزیابی مطلوبی از عملکرد آنها در دسترس قرار نداده و فعالیت واقعی شان را نشان نمی‌دهد، چرا که با گذشت تنها 2 ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های مربوط به برخی از بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت انجام نشده و این مبالغ تا پایان سال وصول خواهند شد. با این وجود، آمار نسبت خسارت در شرکت‌ها و رشته‌های بیمه در این مدت نشان می‌دهد که نسبت خسارت بازار با 8.3 واحد کاهش (در مقایسه با دو ماهه اول سال قبل) به 48.7 درصد رسیده است. شایان ذکر است در محاسبه این نسبت، مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق‌بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری- عمومی شرکت‌های بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

این گزارش می‌افزاید که پنج رشته‌ اعتبار، هواپیما، درمان، حوادث راننده و پول (به ترتیب با حدود 753.4، 137.8، 126.7، 59.7 و 56.3 درصد) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند و پس از آن، نسبت خسارت بیمه بدنه اتومبیل با 46 درصد قرار دارد که پائین‌تر از سطح بازار بیمه است.

بر همین اساس، نسبت خسارت 13 شرکت بیمه نوین، سامان، رازی، ملت، پارسیان، سینا، میهن، دانا، سرمد، کوثر، حافظ، آرمان و دی بالاتر ازسطح بازار بیمه بوده (بین 51 تا 374.2 درصد) که بیشتر متأثر از عملکرد رشته درمان (البته در دو شرکت بیمه آرمان و حافظ به ترتیب به واسطه عملکرد بیمه باربری و شخص ثالث-مازاد) و پس از آن نسبت خسارت شرکت بیمه آسیا با 45 درصد قرار گرفته که پائین تر از سطح بازار بیمه بوده است.

براساس این گزارش سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه، به ترتیب حدود 67.2 و 75.1 درصد بوده است. در بررسی سهم شرکت‌های بیمه در بازار، 8 شرکت‌ بیمه به ترتیب: ایران 32.8 درصد، آسیا 10.5 درصد، دانا 8.6 درصد، پاسارگاد 7.1 درصد، معلم 6.7 درصد، البرز 4.9 درصد، پارسیان 4.7  درصد و کوثر 3.9 درصد در مجموع 79.3 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و 20.7 درصد مابقی حق بیمه، توسط 19 شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

این گزارش تصریح دارد که سهم 3 رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، زندگی و درمان به ترتیب 39، 18 و 13.6 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. گفتنی است سهم رشته‌های بیمه در دوره‌های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است و در تحلیل سهم از پورتفوی رشته‌ها در بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی اخبار شرکت‌های بیمه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه مرکزی بیمه مرکزی حق بیمه تولیدی خسارت پرداختی بازار بیمه نسبت خسارت شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا خواستنی نشد که نشد!

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در کالیفرنیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دومین دوره سه ماهه متوالی حدود هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، حدود ۵۰ هزار خودروی جدید تسلا در این ایالت، یکی از مهم‌ترین بازارهای سازنده خودروهای الکتریکی تحت رهبری ایلان ماسک، به ثبت رسیده است.

در سطح جهانی، تحویل سه ماهه تسلا برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت و مشوق‌ها در افزایش تقاضا کافی نبود.

با این حال، کراس اوور مدل Y این شرکت پرفروش‌ترین خودروی جدید در کالیفرنیا بود. این خودروساز اضافه کرد که سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی بلند پریمیوم مدل X در میان سه خودروی پرفروش برقی و هیبریدی هستند.

طبق گزارش رویترز، سهم بازار کلی خودروهای برقی باتری‌دار در این ایالت نیز از ۲۱.۲ درصد به ۲۰.۹ درصد کاهش یافت زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر گرایش پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟