Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:36:26 GMT

نقاط پرتصادف جاده‌های کردستان بروزرسانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۴۶۲۴

نقاط پرتصادف جاده‌های کردستان بروزرسانی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: نقاط پرتصادف جاده‌های کشور و استان در حال بروزرسانی است و آخرین اطلاعات در مورد تعداد این نقاط تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در شرایط کنونی پروژه‌های حوزه راه در استان با تمام مشکلات بودجه‌ای در حال توسعه و بهسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول شبکه راه‌های استان را 8 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای توسعه و بهسازی این میزان راه در استان و نگهداری آن کار زیادی لازم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای در سطح کشور، اظهار کرد: آمار تلفات جاده‌ای از چالش‌های کشور است، البته طی چند سال اخیر با کاهش قابل توجهی در آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: البته این آمار هنوز با اهداف تعیین شده سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور فاصله دارد و تمام تلاش این است که این آمار به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

وی افزود: عامل انسانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در کاهش و افزایش تصادفات و در نتیجه مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای است.

 عامل انسانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در کاهش و افزایش تصادفات جاده‌ای است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تاکید کرد: در استفاده از جاده باید به استاندارد آن توجه شود چون تا زمانی که وضعیت جاده‌های استان ارتقا پیدا کند باید به استانداردها موجود آن توجه کرد.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: نحوه رفتار ترافیکی رانندگان اهمیت زیادی در کاهش تصادفات دارد و توسعه فرهنگ ترافیک باید از سوی دستگاه‌های مختلف دنبال شود.

وی اضافه کرد: در زمینه علائم امینی در سطح جاده‌های استان طی یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و یکی از برنامه‌های اداره‌کل حمل و نقل و جاده‌ای اجرای برنامه‌های ممیزی در استان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، پیشگیری از تصادفات مهم‌ترین هدف در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اخیر 250 کیلومتر خط‌کشی در محورهای اصلی و شریانی استان انجام شده و تابلوها و علائم نیز در اکثر مسیرها نوسازی و بازسازی شده است.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: لکه‌گیری و روکش آسفالت در جاده‌های استان از هفته جاری شروع شده و در نقاط مختلف در حال انجام است.

وی تصریح کرد: توسعه و ارتقای راه نیز از دیگر عوامل در کاهش تصادفات است، وقتی بزرگراه داشته باشیم ترافیک کاهش یافته و در نتیجه جاده کمتر دچار استهلاک خواهد شد.

وی افزود: جذب منابع اعتباری از وزارتخانه برای ارتقای رویه آسفالت‌ جاده‌ها و نصب تابلوهای هشداردهنده برای افزایش ایمنی جاده‌ها از برنامه‌ای این اداره‌کل است.

پرداخت تسهیلات 12 میلیون تومانی به شرکت‌های حمل و نقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به شیوع کرونا و برخی مشاغل آسیب‌پذیر در این زمینه گریزی زد و گفت: برای حمایت از این مشاغل، متقاضیان شاغل در شرکت‌های حمل و نقل به ازای هر نفر شاغل 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گفته وی، رانندگان نیز با ثبت‌نام در سامانه می‌توانند از تسهیلات 6 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: کار ثبت‌نام از متقاضیان در سامانه شروع شده ولی تا این لحظه وجهی پرداخت نشده است.

ناوگان حمل و نقل کردستان نونوار می‌شود

وی در ادامه اظهار کرد:  نوسازی ناوگان حمل و نقل از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مدرس‌گرجی در مورد نقاط پرحادثه در استان هم گفت: در حال حاضر براساس اطلاعات سه سال گذشته 62 نقطه پرتصادف در استان وجود دارد.

براساس اطلاعات سه سال گذشته 62 نقطه پرتصادف در استان وجود دارد

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: نقاط پرتصادف در سطح کشور در حال بازنگری است و تا پایان تیرماه آخرین اطلاعات بروز شده استان‌ها در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی جاده‌های اصلی و شریانی اولویت اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای استان است و در این راستا برنامه‌های امسال به صورت اولویت‌بندی تعریف شده و کار انجام می‌شود.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز به این اداره‌کل واگذار شده است، گفت: امیدواریم با تلاش و جذب اعتبارات از سطح کشور و اعتبارات استانی بتوانیم در زمینه توسعه راه‌های روستایی اقدامات مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/2330/71/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: تصادفات جاده ای حمل و نقل تصادفات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان جاده ای مدرس گرجی اداره کل جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال

سردار هادی هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در برنامه صف اول حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

هادیانفر گفت: در ۵ مولفه‌ای که برای سوانح وجود دارد، هر کدام نقش خود را دارند، اما گزارشات سازمان بهداشت جهانی بر روی عامل انسانی بیشتر تاکید می‌کند. در بعضی از گزارشات ۵۴ درصد و در برخی مطالعات ۹۲ درصد عامل انسانی را عامل جلوگیری از وقوع حوادث می‌دانند.

او افزود: آنچه که در قانون ما وجود دارد، ۳۲ دستگاه در حوزه پیشگیری و کاهش سوانح نقش دارند. آنچه که می‌تواند در رأس آنها این کار را مدیریت کند، شورای عالی مدیریت حمل و نقل است که از دستگاه‌ها وظایفشان را مطالبه کند. در برنامه ششم کاهش ۳۶ درصدی تصادفات را تدوین کردند. در برنامه هفتم کاهش ۵۰ درصدی در طول برنامه تدوین شده و دولت مکلف است در ۶ ماهه اول برنامه، کاهش ده درصدی را تدوین کند.

هادیانفر ادامه داد: فرهنگ سازی نیز در این زمینه مهم است. به عنوان مثال طرح همیار پلیس که در گذشته اجرا شد، بر اساس مطالعات ۱۸ درصد در کاهش سوانح اثر گذاشت. نهادینه شدن کمربند ایمنی و موارد ایمنی دیگر در نتیجه همین پویش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نقاط شهری و برون شهری ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیر در کشور داریم، گفت: ۳۲۰۰ مورد از این تعداد مربوط به جاده‌های کشور، ۵۳۰ هزار کیلومتر طول راه‌های کشور و ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی است. میزان تردد نیز به ۴۰ میلیون وسیله می‌رسد و رابطه تردد و تصادف نیز متقابل است.

او افزود: ۸۸۷ نقطه پرتصادف از بین کل نقاط حادثه خیز پرتصادف شناسایی شدند و تاکنون ۴۱۲ مورد آنها تاکنون مرتفع شده و ۴۷۵ مورد آن باقی مانده که از اولویت‌های امسال ما است. یکی از عواملی که در دهه ۸۰ باعث شد میزان تصادفات و مرگ‌های ناشی از سوانح کاهش پیدا کند، واردات خودرو‌های باکیفیت بود که باعث شد خودروسازان داخلی هم به سمت افزایش کیفیت بروند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درخصوص عدم تحقق پیش‌بینی‌های برنامه ششم در توسعه ترانزیت گفت: در دولت‌های گذشته به این بخش خیلی توجه نشد. کشور‌هایی که مسیر اصلی آنها کشور ما بود، اکنون از مسیر‌های جایگزین استفاده می‌کنند. در حال حاضر به آن پیش‌بینی پذیری که برای گیرنده خدمات مورد نیاز است نرسیدیم و حتما باید این اتفاق میسر شود تا صاحب بار با این اطمینان و تخمین هزینه از مسیر کشور ما عبور کند.

او در خصوص تدابیر برای جابه‌جایی‌های مربوط به راهپیمایی اربعین گفت: یکی از مهمترین مسائل ما ناترازی ناوگان نسبت به زائرینی است که در اربعین داریم. پیش‌بینی می‌کنیم امسال به مرز ۴ میلیون زائر برسیم. از این تعداد بخش زیادی از خودروی شخصی و برخی از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند. یکی از مواردی که از طرف عراقی نیز خواسته شد این بود که خودرو‌های ما بتوانند با تمهیداتی که در نظر گرفته شده وارد خاک عراق شوند. همچنین ۱۵۰ میلیون یورو به واردات خودرو اختصاص داده شد که ۲ هزار دستگاه زیر ۵ سال کارکرد را وارد کشور کنند که امیدواریم به اربعین برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!