Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند، افزود:: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتماً گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تأیید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می‌شود، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند که از راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری می‌توان به سمپاشی دام و اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی اشاره کرد.

ملکی عنوان کرد: یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد است.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال این بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می‌گردد شهروندان محترم تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تأیید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام کنند.

ملکی با تاکید بر اینکه اکنون موردی از این بیماری در این استان دیده نشده است اما رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری بسیار الزامی است گفت: در همین راستا طرح مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی با عملیات سمپاشی بدن دام‌های سبک و سنگین به صورت رایگان در سطح تعدادی از دامداری‌های روستاهای هدف توسط اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی بخش دولتی در استان از اول تیر ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز کاری ادامه خواهد داشت.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست با توجه به اجرای طرح ضربتی سمپاشی اماکن دامی و مبارزه با عامل انتقال دهنده این بیماری در بدن دام توسط مأموران دامپزشکی نهایت همکاری را با این مأموران داشته باشند و از برداشتن و له کردن کنه‌ها با دست جداً خودداری کنند.

کد خبر 4961131

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی تب کریمه کنگو ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ایلام مواد مخدر استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو