Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:44:15 GMT

مرکز تحقیقات گوارش و کبد در کردستان تأسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۴۸۳۴

مرکز تحقیقات گوارش و کبد در کردستان تأسیس می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی کردستان با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین ملکی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی کردستان با هدف ارتقاء کمی و کیفی پژوهش‌ها در زمینه‌ بیماری‌های گوارشی در سال ۸۵ در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسید و فعالیت خوداز مهرماه همان سال آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به استناد رأی صادره در 277 جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مورخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ با تأسیس و راه اندازی مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی کردستان موافقت شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد:‌ تلاش این مرکز در راستای انجام پژوهش و تحقیق پپرامون بیماری‌های گوارشی و کبد از ابعاد گوناگون بالینی، مولکولی تا جنبه‌های اپیدمیولوژیک است.

وی با بیان اینکه همه اساتید و متخصصین رشته‌های مختلف و مرتبط با بیماری‌های گوارش و کبد و همه دست اندرکاران امور پژوهش در این راستا فعالیت می‌کنند، اذعان کرد:  این مرکز سعی دارد با بررسی وضعیت موجود بیماری‌های گوارش و کبد خصوصاً کانسرهای فوقانی و تحتانی GI که در استان کردستان شیوع نسبتاْ بالایی داردنسبت به تولید دانش و افزایش آگاهی مردم، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه استان در حد معیارهای کشوری گام بردارد.

وی اذعان کرد: امیدواریم با تأسیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بتوانیم از طریق تشویق و ترغیب محققان و آموزش منطقی، زمینه ارتقاء ظرفیت‌های پژوهشی و علمی آنان و همچنین در حوزه بیماری‌های گوارش و کبد فراهم آوریم.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ایجاد فرصتی برای شرکت محققان گوارش در کنگره‌ها و مجامع علمی داخلی و خارجی از طریق تولید مقاله از دیگر اهداف تأسیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: با تأسیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد استان تلاش می‌کنیم از طریق تولید مقاله با برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی، از تجارب علمی سایر مراکز جهت ارتقاء مرکز تحقیقات گوارش و کبد استفاده کنیم.

ملکی اهداف کلی راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی را هدفمندسازی تحقیقات بیماری‌های گوارشی و کبد، هزینه نمودن بودجه‌های تحقیقاتی به صورت مشخص در این بخش و حمایت از محققان در این زمینه عنوان کرد و گفت:‌ توسعه تحقیقات در زمینه گوارش و کبد به صورت کاربردی و بهره‌مندی از نتایج آن در راستای حل مشکلات جامعه و تأمین سلامت مردم، ارتباط با سایر مراکز تحقیقات گوارش و کبد در داخل و خارج کشور را از دیگر اهداف تشکیل این مرکز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: توانمندسازی محققان در زمینه بیماری‌های گوارش و کبد با برپایی کارگاه‌های آموزشی با محوریت آمار و روش تحقیق، تعیین اولویت‌های منطقه در زمینه بیماری‌های گوارش و کبد و جهت‌دهی به طرح‌های تحقیقاتی گوارشی بر اساس اولویت‌های بدست آمده از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

ملکی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام محققان به کنگره‌های داخل و خارج کشور و ارزیابی نتایج اعزام اعضا برای بهبود و ارتقاء طرح‌های تحقیقاتی، راه‌اندازی آزمایشگاه با کادر مجرب جهت اعتماد به نتایج آزمایش‌های انجام شده، ارتقای سطح علمی در سه گروه بیماران، متخصصان و دانش ‌آموختگان طب عمومی و پیگیری کاربرد نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه بیماری‌های گوارش و کبد از اهداف دیگر در راه‌اندازی این مرکز است.

به گفته این مقام مسئول، اکثر افرادی که به عنوان هیئت مؤسس پیگیر راه‌اندازی و تأسیس مرکز تحقیقات حضور دارند، دارای مقالات معتبر خارجی و بعضاً با ضریب تأثیر (IF) نسبتاً بالا در زمینه گوارش و کبد هستند.

وی اظهار داشت: وجود فضا و امکانات آزمایشگاهی مناسب برای شروع فعالیت، حمایت مسئولین دانشگاه از ایجاد مرکز تحقیقات گوارش و کبد و وجود افراد علاقمند و محقق جهت کار در زمینه گوارش و کبد، وجود زمینه‌های بکر برای تحقیق در خصوص بیماری‌های گوارش و کبد با توجه به شیوع نسبتاً بالای کانسرهای GI در استان کردستان از جمله نقاط قوت تأسیس این مرکز است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: وجود بودجه و هزینه لازم برای شرکت متخصصین و محققان گوارش و داخلی در همایش‌های داخلی و خارجی و فرصت‌های مطالعاتی و ارتباط با سایر مراکز تحقیقات گوارش از جمله مراکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه‌های تهران و دیگر مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر فرصت‌های پیش آمده در راستای تشکیل این مرکز است‌.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز تحقیقات گوارش و کبد کردستان تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیماری های گوارش و کبد تأسیس مرکز تحقیقات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند