Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار گزارش خبرگزاری مهر و طرح موضوع مشکلات دو منطقه گردشگری سبز رود سرایان و چهارده بیرجند با عنوان «فروش دو منطقه گردشگری / کویرنشینان از طبیعت گردی محروم شدند» مسئولان استانی بلافاصله روز گذشته در دفتر دادستانی برای پیگیری موضوع تشکیل جلسه دادند.

نصب درب در ورودی دو منطقه گردشگری که عنوان شده ملک شخصی افراد است مورد گلایه بسیاری از شهروندان در فضای مجازی و حقیقی شده و خواستار ورود مسئولان قضایی به این موضوع برای دفاع از حقوق خود و حذف این درب ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان بیرجندی و سرایانی عنوان می کنند: خرید و فروش زمین در هر روستا طبق ضوابط قانونی از حقوق و آزادی‌های فردی است ولی روستایی که یک منطقه گردشگری است در زمینه فروش آن باید دقت و تأمل بیشتری می‌شد. و اشخاص اجازه ندارند برای دیدن یک جاذبه طبیعی و گردشگری به هر بهانه ای در معبر عمومی برای مردم مانع ایجاد کنند.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انعکاس مشکل منطقه گردشگری چهارده و منطقه سبز رود سرایان در خبرگزاری مهر بیان‌کرد: برای رفع مشکل سبز رود متولیان امر در شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و فرمانداری سرایان در دفتر دادستانی این شهرستان جلسه‌ای برگزار و موضوع را پیگیری کردند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مورد تابلوی «منطقه اختصاصی» و نصب درب در ورودی روستای چهارده نیز استانداری، دادستانی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی ورود پیدا کرده‌اند و امیدواریم در نهایت حقوق مردم و حق سرمایه‌گذار هر دو مراعات شود.

نصرآبادی ادامه‌داد: البته باید دقت داشته باشیم که هر کجا تابلوی ورود ممنوع نصب شده، مربوط به زمین‌های شخصی خود افراد است و اگر سؤال و گلایه از سد راه و معبر عمومی است که این موضوع باید توسط قوه قضائیه و دادستان‌ها رفع شود و ما نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی هیچ‌گونه فروش زمینی در هیچ کجای استان به اشخاص نداشته است و اصلاً امکان فروش زمین ملی منتفی است، گفت: ما فقط طبق قوانین و مصوبات و طبق طرح کارگروه‌ها زمین‌هایی را به راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیروهای نظامی و انتظامی واگذار کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اینگونه نیست که منابع طبیعی نسبت به حفاظت و دست اندازی به منابع طبیعی و عدم بهره‌مندی مردم از جاذبه‌های طبیعی سکوت کرده باشد بلکه از همان ابتدای طرح موضوع سبز رود و چهارده در این موضوع ورود پیدا کردیم.

نصرآبادی یادآور شد: البته باید به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی نیز این حق را بدهیم که نسبت به حفاظت و حراست از ملک شخصی خود نیز اقدامات لازم را مبذول دارد ولی این اعمال حق نباید منجر به عدم بهره‌مندی مردم از جاذبه‌های طبیعی یا معبر عمومی منجر شود.

خبرگزاری مهر تا حصول نتیجه پیگیر این مطالبه مردمی از سوی مسئولان خراسان جنوبی خواهد بود.

کد خبر 4961059

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ایلام مواد مخدر استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند منطقه گردشگری منابع طبیعی سبز رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود